شناسهٔ خبر: 95636 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

افزایش ظرفیت فرودگاه امام(ره) به ۳۰ میلیون نفر

آخوندی 43 وزیر راه و شهرسازی با اشاره به افزایش ظرفیت فرودگاه امام (ره) به ۳۰ میلیون نفر تا سه سال آینده گفت: ترمینال زیارتی سلام در ۱۴ ماه آینده افتتاح می‌شود.

به گزارش نماینده از مهر، عباس آخوندی در بازدید از روند اجرایی ساخت ترمینال سلام در فرودگاه امام خمینی (ره)، اظهارداشت: پروژه ساخت ترمینال سلام، حدود ۶۳ روز پیش آغاز شد و هم اکنون ۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. شرکت ملی ساختمان به عنوان زیرمجموعه بنیاد مستضعفان این پروژه را اجرا می‌کند و تلاش می‌کنیم تا ۱۴ ماه آینده ترمینال سلام در عید فطر سال ۹۵ افتتاح شود.

وی با بیان اینکه این ترمینال به عنوان ترمینال ۵ بخشی از پروژه‌های شرکت شهر فرودگاهی، فرودگاه امام خمینی است، افزود: اجرای این پروژه ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد که ۵۰ میلیارد تومان آن بصورت نقدی پرداخت شده است و پرداخت‌های دیگر پروژه منظم اجرا می‌شود تا پروژه ترمینال سلام، معطل منابع مالی نباشد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در بند و تبصره ۵ قانون بودجه سال ۹۴، اجازه داده شده است بخش خصوصی هزینه اجرای زیربناها و زیرساخت‌ها را از محل صندوق توسعه ملی تسهیلات دریافت کند، بیان کرد: ضمانت این تسهیلات را وزارت راه و شهرسازی و شرکت‌های تابعه انجام می‌دهند و به زودی شرکت ملی ساختمان را به عنوان پیمانکار ترمینال سلام برای اخذ تسهیلات به صندوق توسعه ملی معرفی می‌کنیم و تامین مالی آن راهبرد تضمین می‌کنیم.

آخوندی با بیان اینکه تامین مالی پروژه ترمینال سلام از دو محل درآمد پروازهای عبوری و صندوق توسعه ملی خواهد بود، اظهارداشت: شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) شکل گرفته است و به عنوان موتور توسعه ملی برای ارتفاع سطح خدمات این فرودگاه عمل می‌کند. همچنین ترمینال ایرانشهر در فرودگاه امام خمینی (ره) برای توسعه این فرودگاه اجرا می‌شود و این ترمینال ۲۰۰ هزار متر مربع و برای انتقال ۲۰ میلیون مسافر در سال در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه هفته گذشته فراخوان جذب سرمایه‌گذار ترمینال ایرانشهر انجام شد و پروژه تا سه سال آینده عملیاتی می‌شود، بیان کرد: مجموعه ترمینال ایرانشهر و ترمینال سلام ظرفیت مناسبی برای افزایش جابه‌جایی مسافران است و تا سه سال آینده ظرفیت جابه‌جایی مسافر در فرودگاه امام خمینی (ره) به ۶ میلیون نفر افزایش می‌یابد که این رقم در حال حاضر حدود ۶ میلیون نفر در سال است.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص علت نامگذاری این ترمینال، اظهار داشت: علت نامگذاری ترمینال ایرانشهر به این نام، بدان دلیل است که این ترمینال دروازه ایران خواهد بود، ضمن آنکه نام ترمینال سلام اخذ شده از کلام وحی است.

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما