شناسهٔ خبر: 95512 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

در خطبه‌های نماز جمعه قم مطرح شد؛

آیت الله حسینی بوشهری: تجمع مردمی، پشتوانه‌ محکمی برای تیم مذاکره کننده خواهد بود

حسینی بوشهری امام جمعه قم برگزاری تجمع‌های مردمی در حمایت از دستاوردهای هسته‌ای را پشتوانه محکمی برای تیم مذاکره کننده خواند و گفت: مسئولان کشور نباید احساس کنند که این تجمع‌ها در مقابله با آنهاست.

به گزارش نماینده به نقل از مهر، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد، با تقدیر از حضور با شکوه ملت ایران در جشن‌های نیمه شعبان در سراسر کشور و مسجد مقدس جمکران اظهار داشت: حضور در این جشن‌ها و برگزاری مراسم میلاد امام زمان(عج) مناسب است؛ اما همگان باید بدانیم که بر اساس روایات منتظر واقعی باید پایبند به اصول دین، دارای تقوا و پرهیزگاری باشد.

وی همچنین با تجلیل از حضور با شکوه مردم در مراسم سالگرد ارتحال امام راحل در مرقد مطهر امام خمینی(ره) بیان داشت: ملت بزرگ ایران بار دیگر در این روز با آرمان‌های امام راحل و همچنین مقام عظمای ولایت تجدید بیعت کردند.

قیام ۱۵ خرداد حرکتی ماندگار در تاریخ انقلاب است

مدیر حوزه‌های علمیه کشور در بخش دیگری از خطبه‌های خود به سالروز قیام ۱۵ خرداد مردم قم اشاره کرد و با بیان اینکه امروز ۵۲ سال از حرکت تاریخی مردم قم گذشته است، افزود: قیام ۱۵ خرداد حرکتی ماندگار در تاریخ انقلاب است.

وی افزود: دستگاه طاغوت جدایی دین از سیاست را دنبال می‌کرد و می‌خواست ایران را به دوران جاهلیت قبل از اسلام بازگرداند.

آیت الله حسینی بوشهری ادامه داد: رژیم ستم شاهی همواره به دنبال دین ستیزی و ارزش ستیزی بود که این اقدامات امام راحل را وادار کرد تا موضع گیری کند.

وی اضافه کرد: قیام ۱۵ خرداد، قیام دینی بود و امام راحل در این راستا تنها به دنبال ادای تکلیف بود و به قدرت‌های بیگانه توجهی نداشت و تنها به قدرت الهی تکیه می‌کرد.

پیروزی انقلاب اسلامی در روز ۲۲ بهمن از نتایج قیام ۱۵ خرداد بود

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نتایج قیام ۱۵ خرداد بیان داشت: آشکار شدن ماهیت ضددینی رژیم ستم شاهی، مخالفت عمومی با اقدامات رژیم و در نهایت پیروزی انقلاب اسلامی در روز ۲۲ بهمن از نتایج قیام ۱۵ خرداد بود.

وی در ادامه با اشاره به سخنرانی رهبر معظم انقلاب در مراسم سالگرد ارتحال امام راحل با بیان اینکه هشدار نسبت به تحریف سلوک رهبری امام خمینی(ره) از نکات برجسته بیانات مقام معظم رهبری بود، افزود: رهبر معظم انقلاب تصریح کردند کسی حق ندارد با میل خود اصول دوران رهبری امام راحل را تحریف کند و تنها آنچه را که امام راحل در موارد متعدد به آن اشاره کردند، باید نقشه راه همگان باشد.

آیت الله حسینی بوشهری در ادامه با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب به هفت مورد از شاخصه‌های اصولی رفتار و سلوک رهبری امام خمینی(ره) اشاره کردند، افزود: اثبات اسلام ناب محمدی و نفی اسلام آمریکایی و اسلام متهجری، اعتماد به وعده‌ الهی و بی‌اعتمادی به قدرت‌های مستکبر و زورگوی جهانی، اعتقاد به اراده مردم و نیروی مردم و مخالفت با تمرکزهای دولتی، حمایت از محرومان و مستضعفان و مخالفت با خوی کاخ‌نشینی، مخالفت صریح با جبهه‌ قلدران بین المللی و مستکبران، اعتقاد به استقلال ملی و رد سلطه پذیری و تکیه بر وحدت ملی از جمله شاخص‌های سلوک رهبری امام راحل بود.

رهبر معظم انقلاب فرمودند که نگاه امام راحل نگاه امت ساز بود

وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند که نگاه امام راحل نگاه امت ساز بود و امروز اسلام اهل سنت مورد حمایت آمریکا و تشییع مورد حمایت لندن نشینان هر دو در صف مخالفان وحدت امت اسلامی هستند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در ادامه با اشاره به ادامه مذاکرات هسته‌ای، با انتقاد از عدم اجازه مسئولان کشور برای برگزاری تجمعات مردمی در حمایت از دستاوردهای هسته‌ای بیان داشت: مسئولان کشور نباید احساس کنند که این تجمعات مردمی در مقابله با آنها است.

وی افزود: همانگونه که امروز آمریکایی‌ها مجلس سنای خود را برای حمایت از تیم مذاکره کننده‌شان بسیج و متحد می‌کنند ما نیز باید اجتماعات مردمی را تقویت کنیم چرا که آنها پشتوانه‌های محکمی برای تیم مذاکره کننده خواهند بود.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه مذاکره کنندگان باید بر روی حفظ دستاوردهای هسته‌ای تأکید کنند، افزود: باید در برابر زیاده خواهی‌های طرف مقابل ایستاد و ما اجازه بازرسی مراکز نظامی و بازجویی از دانشمندان هسته‌ای را نخواهیم داد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: دنیا بداند اگر روزی مذاکرات هسته‌ای به شکست بیانجامد دلیل آن زیاده خواهی‌های آمریکایی‌ها و طرف غربی است.

نظر شما