شناسهٔ خبر: 95495 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

توضیح کمالوندی درباره سناریوهای هسته ای ایران

کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی کشورمان تصریح کرد: مبنا را بر این نگذاشتیم که تحریم‌ها برداشته شود و بعد ادامه دهیم بلکه به نحوی برنامه‌ریزی در صنعت هسته‌ای کردیم که بتوانیم برنامه‌ها را صرف نظر از اینکه تحریم‌ها برداشته شود یا نه، به خوبی ادامه دهیم.

به گزارش نماینده"بهروز کمالوندی" در گفتگو با باشگاه خبرنگاران،  با اشاره به این سخن از حضرت امام خمینی(ره) که "اگر شما بخواهید می‌توانید" اظهار داشت: ما امروز تصمیم گرفته‌ایم که برای فعالیت‌های هسته‌ای فضا را باز کنیم و موانع بین‌المللی که بی‌جهت برایمان تعبیه کرذند را برداریم.

وی ادامه داد: ما با وجود موانع، پیشرفت‌های خوبی داشتیم و در حوزه هسته‌ای اعتقاد ما این است که با برداشتن این موانع پیشرفت‌ها مضاعف شود و در حوزه‌های مختلف هسته‌ای و غیرهسته‌ای خصوصا حوزه اقتصادی بتوانیم گشایش ایجاد کنیم.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی کشورمان تصریح کرد:  مبنا را بر این نگذاشتیم که تحریم‌ها برداشته شود و بعد ادامه دهیم بلکه به نحوی برنامه‌ریزی در صنعت هسته‌ای کردیم که بتوانیم برنامه‌ها را صرف نظر از اینکه تحریم‌ها برداشته شود یا نه، به خوبی ادامه دهیم. سناریو در نظر گرفته شده برای همه شرایط پیش‌بینی شده است.

کمالوندی افزود: با توجه به جریان توفنده انقلاب ایران، این مسیر، مسیری است که بدون تحریم یا با تحریم با عزم راسخ رو به جلو خواهد بود، اعتقاد دارم طرف مقابل بعد از ۳۵ سال تحریم، فهمیده زبان زور به جمهوری اسلامی ایران تأثیری ندارد و مطرح کردن این گزینه‌های مختلف بدون پشتوانه است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در جایگاه خوب و با انسجام داخلی قوی قرار دارد و رمز قدرت جمهوری اسلامی ایران   اعتقاد به ارزش‌های انقلابی است که باعث می‌شود به ما انرژی مضاعف دهد.

نظر شما