شناسهٔ خبر: 95465 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ

بازتاب بیانات رهبری در رسانه های عربی

رهبری/1

به گزارش نماینده، رسانه های عربی سخنرانی مقام معظم رهبری در بارگاه امام خمینی (ره) را منعکس کردند.

 

پایگاه خبری "الفرات" عراق:

آیت الله خامنه ای در جمع مردم ایران که برای گرامی‌داشت سالروز رحلت بنیانگذار انقلاب این کشور حضور به هم رسانده بودند، اعلام کرد به همان اندازه که با تحرکات داعش در سوریه و عراق مخالفیم، با رفتارهای ظالمانه پلیس فدرال آمریکا هم مخالف هستیم.

 

وی تأکید کرد صحت مواضع  امام خمینی(ره) مبنی بر عدم  اعتماد به قدرت استکباری برای ما اثبات شده است. دشمن می خواهد بار دیگر ایران را تحت سلطه خود قرار دهد، اما ملت همچون دژ محکمی مقابل آن ایستادگی می کند.

 

پایگاه خبری "عربی ۲۱" مصر:

این سایت خبری با انتخاب تیتر اصلی برای سخنان مهم مقام معظم رهبری با عنوان" دوران انتظار امام مهدی {عج} به سر می رسد"، گزارش داد:

 

آیت الله خامنه ای  اعتقاد تشیع نسبت به مسئله مهدویت را شعله فروزانی در جوامع شیعی، در طول قرن های گذشته وجود دانست و تاکید کرد

 

قدرت و پیشرفت ملت ایران، سبب ترس و عقب نشینی طرح های استکبار جهانی شده است که از توطئه چینی علیه آن دست برنخواهد داشت.

 

شبکه خبری "المنار" لبنان:

شبکه المنار با انتخاب تیتر اصلی برای سخنان مهم مقام معظم رهبری با  عنوان "امام خامنه ای : مسلمانان فریب بازی دشمن را نخورند"، به پوشش کامل سخنان وی پرداخت و گزارش داد:

 

امام سید علی خامنه ای تاکید کرد قدرت و پیشرفت ملت ایران، سبب ترس و عقب نشینی طرح های استکبار جهانی شده است که از توطئه چینی علیه آن دست برنخواهد داشت.

 

امام خامنه ای خواستار کنار زدن اسلام آمریکایی شد چرا که هدف آن تفرقه افکنی و ایجاد اختلاف میان مسلمانان است. وی تاکید کردند مساله فلسطین، مورد اهتمام و توجه باقی خواهد ماند.

 

  هر اندازه دشمن آمریکایی و صهیونیستی برای فتنه افکنی و شعله ور کردن جنگ ها تلاش کنند، این مسائل هرگز ما را از حمایت از مساله فلسطین و مقاومت لبنان، یمن و بحرین باز نخواهد داشت.

 

شبکه سی ان ان عربی:

این شبکه خبری بخشی از سخنان مقام معظم رهیری را منعکس کرد و در این خصوص گزارش داد:

 

آیت الله خامنه ای تأکید کرد با پیروزی ملت ایران در برابر استکبار مقدمه ظهور امام عصر {عج} مهیا خواهد شد و جهان وارد مرحله جدیدی می شود ولی این مسئله به عزم و اراده تک تک ما بر می گردد.

 

شبکه خبری المیادین:

این شبکه لبنانی بیانات مهم امام خامنه ای در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) را منعکس کرد و گزارش داد:

 

 رهبر انقلاب اسلامی ایران اعلام کرد اسلام داعشی به جنایات صهیونیست ها و آمریکایی ها توجهی ندارد. ما نمی توانیم بر وعده های مستکبرین تکیه و به آنها اعتماد کنیم.

 

 امام خامنه ای اظهار داشت امام خمینی(ره)، عنوان شیطان بزرگ را برای آمریکا به کار برد و با تمام وجود اعتقاد به این مسئله اعتقاد داشت وی با آمریکا مخالف بود و از فلسطین و مساله فلسطین دفاع می کرد.

 

آیت الله خامنه ای تأکید کرد امروز به همان اندازه که با رفتار جریان های تندرو مخالفیم، با همان اندازه با رفتار ظالمان پلیس فدرال آمریکا در داخل کشورشان مخالفیم. اینها همه مثل هم هستند.

 

منبع: جام نیوز

 

نظر شما