شناسهٔ خبر: 95241 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

قوامی:

عملیات چهار بانده کردن محور بجنورد به اسفراین به زودی آغاز می شود

قوامی/1 نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی از آغاز عملیات اجرایی چهار بانده کردن محور بجنورد -اسفراین - سبزوار در آینده نزدیک خبرداد.

به گزارش نماینده به نقل از مهر، هادی قوامی صبح امروز در جلسه ارائه گزارش عملکرد نمایندگی خود در جمع مردم اسفراین که در محل سالن نسیم اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد گفت: چهار بانده کردن محور بجنورد- اسفراین- سبزوار در سال ۹۴ ردیف اعتباری دریافت و بزودی عملیات اجرایی این محور به طول ۱۸۰ کیلومتر آغاز خواهد شد.

وی افزود: پروژه راه میامی به جاجرم،  سنخواست به اسفراین و اسفراین به بام و قوچان که از سال ۸۹ آغاز شده، تاکنون قطعه میامی به جاجرم ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و مابقی طرح در قطعه های مختلف در دست اجرا و پیگیری است.

قوامی گفت: مجتمع آموزش عالی، دانشکده علوم پزشکی، راه آهن جوین به اسفراین، سد مخزنی گراتی، پروژه راه میامی - جاجرم - اسفراین و قوچان از جمله طرح هایی هستند که از ردیف اعتبارات ملی به آنها بودجه اختصاص یافته است .

رئیس مجمع نمایندگان مردم خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی همچنین از بهره برداری خط راه آهن استان خراسان شمالی تا پایان سال ۹۸ خبر داد و افزود: هم اکنون راه آهن جوین به اسفراین در دو قطعه در دست اجرا است که قطعه اول آن به طول ۲۵ کیلومتر حدود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و عملیات اجرایی قطعه دوم نیز بزودی آغاز خواهد شد.

وی اظهار داشت: عملیات اجرایی راه آهن بجنورد به اسفراین به طول ۷۰ کیلومتر نیز با سفر هیئت دولت به خراسان شمالی در نیمه دوم خرداد ماه امسال آغاز می شود.

قوامی اظهار امیدواری کرد که تا پایان سال ۹۸ پروژه راه آهن خراسان شمالی به بهره برداری برسد و مردم این استان از مزایای آن بهره مند شوند.

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی همچنین از بهره برداری سد مخزنی میاندشت اسفراین تا پایان شهریور ماه امسال خبر داد و افزود: این سد که از سال ۹۰ عملیات اجرایی آن آغاز شده تا پایان سال ۹۳ مبلغ ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار به خود اختصاص داد  که با اختصاص مبلغ شش میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در سال جاری، کار ساخت آن به پایان خواهد رسید.

وی اظهار امیدواری کرد که تا پایان شهریور ماه سال جاری، سد مخزنی میاندشت به بهره برداری برسد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: دربودجه  سال ۹۴ مبلغ ۴۰ میلیارد تومان نیز از محل ردیف بودجه ملی به دانشکده علوم پزشکی این شهرستان اختصاص یافته که این حرکت گام مهمی در راستای ارتقای سیمای سلامت شهرستان خواهد بود .

به گزارش خبرگزاری مهر، شهرستان ۱۲۷ هزار نفری اسفراین در جنوب بجنورد مرکز استان خراسان شمالی واقع شده است.

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۴-۰۳-۱۳ ۱۶:۴۲ایزدی 0 0

    برای این نماینده که برای شهرستان خودش نه استان وقت می گذارد متاسفم هدر دادن بیت المال برای جهار بانده کردن جاده شهرستان که بن بست است و استقلال شبکه بهداشت که هیچ ضرورتی نداشت در صورتیکه جاده اصلی جنگل گلستان به بجنورد که میلیونها زائر امام رضا (ع) از ان عبور می کنند جاده مرگ نامیده شده است و........
                                

نظر شما