شناسهٔ خبر: 95173 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

امیر عابدینی:

نمی‌خواهم به اوین برده شوم!

امیر عابدینی 43 مدیرعامل پیشین باشگاه پرسپولیس با بیان اینکه برخی به یکباره از کرسی دانشگاهی روی کرسی تصمیم‌گیری می‌نشینند، گفت: چند سال است تلاش می‌کنند دو تیم استقلال و پرپسولیس را نابود کنند.

به گزارش نماینده به نقل از مهر، امیر عابدینی با بیان اینکه در این سال‌ها خیلی‌ها روی موج پیروزی‌های فوتبال زندگی کردند، در خصوص اجاره دادن سرخآبی‌ها برای سه سال، ضمن بیان مطلب فوق گفت: اجاره دو باشگاه استقلال و پرپسولیس به معنای چیست، یعنی خانه‌ای به من واگذار شده است اما بگویند از فلان فرش و یا مبلمان استفاده کن، همچنین هر وقت دلمان خواست به خانه‌تان سرک بکشیم.

وی ادامه داد: اینها تکلیف‌شان روشن نیست. به یکباره از کرسی دانشگاهی که کاملا قابل احترام است، روی کرسی تصمیم‌گیری می‌نشینند که نشستن روی کرسی تصمیم‌گیری کار هر کسی نیست و باید تجربه تصمیم‌گیری‌های مهم را داشته و آن را تمرین کرده باشند.

مدیرعامل پیشین باشگاه پرسپولیس که با سئوالات متعدد خبرنگاران روبرو شده بود اینگونه صحبت‌هایش را ادامه داد: اجازه بدهید صحبت‌هایم را کامل کنم زیرا می‌خواهم هم حرف مردم را درست بزنم و هم حرفی نزنم که به اوین برده شوم که کار سختی است.

وی در مورد بلاتکلیفی سه باشگاه تهرانی پرسپولیس، استقلال و راه‌‌آهن، خصوصا سرخابی‌ها تصریح کرد: ۵۰ سال است اداره سرخآبی‌ها دست خداست و دست هیچکس دیگری نیست.

عابدینی ادامه داد: چند سال است تلاش می‌کنند این دو تیم را نابود کنند اما کمر سرخآبی‌ها به کمر جمهوری اسلامی وصل است و همانطور که ۳۰ سال است دشمنان خارجی نمی‌توانند به نظام ما ضربه بزنند، بنده محکم می گویم که نمی‌توانند به سرخآبی‌ها هم ضربه زده و آن را نابود کنند.

وی صحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد: آدم‌های مختلفی می آورند تا مقصران ناکامی‌ها افراد زیادی باشند، مگر می‌شود باشگاهی در یک فصل ۹ مدیر عوض کند. از کجا این نوع مدیریت و تعیین آنها استنباط شده است.

مدیرعامل پیشین باشگاه پرسپولیس افزود: اعتقاد دارم سرخآبی‌ها در آینده نزدیک روی پایشان می‌ایستند به خصوص پرسپولیس که عشق ماست و ما پای آن ایستاده‌ایم آن هم با یاری مردم که همیشه دوست دارند و هویت آن را شکل دادند، پرسپولیس روی پای خودش بایستد.

وی اضافه کرد: ما تمام تلاشمان را می‌کنیم اما شاید زورمان نرسد. مانند همیشه که در زمین فوتبال موفق نیستیم. قطعا همیشه تیمی مانند پرسپولیس برای برد می‌جنگد اما شاید نتواند به هدفش برسد. حالا هم در حال جنگیدن هستیم.

عابدینی با انتقاد از این موضوع که در فصل جاری لیگ برتر هیچ تشویقی وجود نداشت، تصریح کرد: امسال، سال مربیان جوان کشورمان بود که خودشان را به فوتبال ایران نشان داده و به رخ مربیان میلیاردی دنیا کشیده‌اند. مربیان ما میلیارد تومان پول می‌گیرند اما در خارج میلیارد یورو دریافتی دارند.

وی با تمجید از عملکرد علیرضا منصوریان و یحیی گل‌محمدی ادامه داد: در این فصل ثابت شد تیم‌هایی که جوانگرایی کردند، موفقیت بیشتری به دست آورده اند. سازمان لیگ هم از عرصه فوتبال دفاع می‌کند اما همیشه تنبیه در نظر گرفته می شود تا تشویق؛ آنهم به خاطر آدم‌هایی که به جاهایی وصل هستند و کارهایی که می‌کنند که برخورد و مبارزه با آنها خارج از دست ما است.

مدیرعامل پیشین باشگاه پرسپولیس اضافه کرد: آدم‌های بیکاری که به این طرف و آن طرف وصل می‌شوند تا کارهایشان را پیش ببرند و عرصه را برای فوتبال تنگ کرده‌اند. من از نماینده‌های مجلس که رای نیاوردند و نمایندگانی که رای آورده‌اند، درخواست می کنم به خاطر احترام به آرای مردم برای مقابله با هنجار در فوتبال گام بردارند و از ورش و فوتبال دفاع کنند.

وی در مورد واگذاری تیم‌ها به استان‌های دیگر اینگونه اظهارنظر کرد: به عقیده من انتقال تیم ها از یک شهرستان به شهرستان دیگر اشکالی ندارد. مثلا اگر امروز که فولاد نوین به لیگ برتر آمده است چه اشکالی دارد امتیاز آن را به تیمی مانند صنعت نفت آبادان بدهند.

عابدینی در مورد وعده‌های برخی از نمایندگان مجلس برای رای آوردن هم گفت: مردم ما بسیار آگاه هستند و می دانند کدام کار برای رای آوردن است و کدام کار برای خدمت.

وی در ادامه صحبت‌هایش در مورد هواداران استقلال و پرسپویلس اظهار کرد: هواداران استقلال و پرسپولیس هویت این تیم هستند، هویتی که ۴۰ سال است با مردم زندگی می‌کند و نمی‌شود برای آن تصمیم نگرفت.

مدیرعامل پیشین باشگاه پرسپولیس در پاسخ به این پرسش که چه کسی برای سرخابی‌ها تصمیم گرفت؟، عنوان کرد: این کار در سطح وزرا بوده است چرا که وزیران باید در این خصوص تصمیم می‌گرفتند که متاسفانه چیزی ندیدیم. البته وزیر ورزش و جوانان اصلا موافق عدم واگذاری سرخابی‌ ها نبود و تمام تلاشش را کرد تا این اتفاق نیفتد. ما می خواستیم استقلال وزیران در اینجا خود را نشان دهد که البته چیزی شاهد نبودیم.

وی در رابطه با بحث اسپانسرینگ باشگاهها عنوان کرد: خود این موضوع بحث الف و ب دارد که من فکر می‌کنم با این تعامل بخشی از آن به خود ما مربوط می‌شود. قرار شد از نمایندگان مجلس و استانداران درخواست کنیم که از باشگاه‌های خود حمایت کنند و مساله حقوق و حق پخش تلویزیونی راه پیگیری کنند. باید باور کنیم صدا و سیما در توسعه ورزش کشور نقش زیادی دارد و قابلیت تعامل آن با ورزش بسیار بالاست و فکر می کنم در آینده هم بیشتر شود.

عابدینی در خصوص انتقال تیم‌های تهرانی به شهرستان، گفت: در فوتبال همه شریکند اما وقتی دستمان را دراز می‌کنیم که بخشی از هزینه‌ها را تامین کنیم مورد اتهام قرار می‌گیریم. الفاظ و القابی در این مدت به فوتبال داده شد که بعید بود این سخنان را بشنویم. متاسفانه برخی از مدیران بلد هستند که تصمیم نگیرند. استقلال و پرسپولیس هویت ۵۰ ساله دارند و در واقع هواداران این دو تیم هویت اصلی دو باشگاه هستند.  

نظر شما