شناسهٔ خبر: 95163 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

پ‍ژمانفر:

«قصه‌ها» سیاسی است/ این اثر بنی‌اعتماد واقعیت جامعه را بیان نمی‌کند

نصرالله پژمانفر در حاشیه بازدید از سایت نماینده عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه فیلم سینمایی «قصه‌ها» سیاسی است، گفت: اثر جدید بنی‌اعتماد واقعیت جامعه ما را بیان نمی‌کند.

به گزارش نماینده حجت‌الاسلام نصرالله پ‍ژمانفر امروز در گفت‌وگو با فارس با ابراز نارضایتی از اکران فیلم «قصه‌ها» ساخته رخشان بنی‌اعتماد، اظهار کرد: آنچه مسلم بوده سینما را همه به عنوان یک مجموعه‌ای برای پاسخ نیازهای فرهنگی می‌دانند اما امروز محتوای سینمای ما از ناحیه فیلم‌نامه‌نویسان و کارگردانان، مسئله‌ای غیر از این است.

وی افزود: آنچه ما در محتوای فیلم‌نامه‌های سینمای امروز و از جمله فیلم «قصه‌ها» می‌بینیم، مسائل مردم نبوده بلکه مسائل شخصی آن فیلم‌نامه نویس و یا کارگردان است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اکران چنین فیلم‌هایی سبب می‌شود نه تنها مسئله‌ای از مسائل فرهنگی ما حل نشود بلکه بحرانی بر بحران‌های اجتماعی ما بیفزاید.

پ‍ژمانفر با تاکید بر اینکه فیلم «قصه‌ها»، واقعیت اجتماعی و جامعه ما نیست، تصریح کرد: فردی که بنای به تصویر کشیدن یک موضوع اجتماعی را دارد باید در زمینه آن اطلاع داشته باشد، نمی‌شود با تکیه بر اطلاعات ناچیز یک طرح اجتماعی را در قالب فیلم داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: ارشاد در برابر تعهداتی که به رخشان بنی‌اعتماد داشته این فیلم را در تهران اکران کرد اما نباید «قصه‌ها» دامن سایر سینماهای کشور را می‌گرفت.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی «قصه‌ها» را فیلمی با رویکرد سیاسی توصیف کرد و یادآور شد: این فیلم رویکرد سیاسی داشته تا رویکرد فرهنگی و این فیلم مناسب سینمای ما نیست.

پ‍ژمانفر اظهار کرد: امیدواریم وزارت ارشاد در بعد سینما و فیلم، نگاه و رویکرد خود را بیشتر فرهنگی کند.

نظر شما