شناسهٔ خبر: 94992 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

سید حسن خمینی: باید حرف دل مردم را شنید

سید حسن خمینی تولیت آستان مقدس امام خمینی (ره) گفت: باید به مشکلات مردم رسیدگی کرد و حرف دل مردم را شنید ، این ها مواردی بود که در وجود حضرت امام بود و به آنها اشاره می داشت.

به گزارش  نماینده به نقل از ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حاج سید حسن خمینی شامگاه روز شنبه در دیدار فرمانداران سراسر کشور که در آستانه فرارسیدن بیست و ششمین سالگرد بزرگداشت امام راحل در مرقد مطهر امام خمینی (ره) حاضر شده بودند، طی سخنانی اظهار کرد: اگر به کسی مسوولیت قرارگاه الهی را بدهند در اصل جان و آبروی مردم را به او سپرده اند و از این رو نباید در این امر قصوری سرزند.

وی گفت: مسوولیت به مانند نرده بان است از یک طرف پله پله بالا می روند و از طرف دیگر بر زمین می افتند همانطور که تاریخ ثابت کرده از گذشته های دور افرادی آمده اند و در پست هایی مشغول بودند و رفتند.

سید حسن خمینی گفت که باید در عرصه انتخابات هوشیار بود و کسی را برگزید که منفعت طلب نباشد و از طرفی نیت خیر داشته و به دنبال صواب باشد و در راه ناصواب گام برندارد.

وی افزود: باید برای هرکاری برهان عقلی داشت و چنانچه کارها با نیت خوب انجام پذیرد، کارها تعالی پیدا می کند و اگر کارها و اعمال بد بود لعنت خدا نازل می شود.

وی اظهار کرد: ملت ها کارهای مسوولان را دائما رصد می کنند و از این رو برای نگه داری امنیت، فرهنگ و اقتصاد ملی باید با تدبیر امور را به پیش برد و از سوی دیگر کسانی را که صلاحیت دارند برای ادامه کار برگزید و مهمتر این که به مشکلات مردم رسیدگی کرد و حرف دل مردم را شنید، این ها مواردی بود که در وجود حضرت امام بود و به آنها اشاره می داشت و حتی به امام بعد دیگری می بخشید.

تولیت آستان مقدس امام خمینی (ره) گفت: پای روی نفس گذاشتن و شجاعت، از دیگر ابعاد شخصیتی حضرت امام بود.

وی با اشاره به فرق میان معاویه و حضرت علی (ع) افزود: در این بین فرق که بسیار است ولی بارزترین فرق میان امام علی (ع) و معاویه، در جلب رضایت الهی و کار را برای خدا انجام دادن بود و نه برای خودخواهی و امور را به نفع خود به پیش بردن.

وی گفت: از این رو انسان باید مصلحت اندیشی کند تا امور را به خوبی و در جهت رضایت الهی به پیش برد.

نظر شما