شناسهٔ خبر: 94552 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

پاسخ قاطع ایران به تهدیدهای دریایی

سردار دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: امروز تهدیدها بیشتر در دریاهاست و ما قادریم به این تهدیدها را به صورت مؤثر پاسخ دهیم.

به گزارش نماینده به نقل از صداوسیما، سردار سرتیپ حسین دهقان در چهارمین همایش ملی شناورهای تندرو، گفت: در فضای نبردهای کلاسیک، نامتقارن و به طور کلی در بحث توان دفاعی، قدرت دریایی از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

وی با اشاره به نقش امنیت در توسعه گفت: هیچ توسعه‌ای حاصل نمی‌شود مگر در سایه امنیت و امنیت هم در سایه توان و اقتدار متصور است.

سردار دهقان به مرز پنج هزار کیلومتری دریایی کشورمان اشاره کرد و افزود: ما هیچ کدام از کشورهای همسایه دریایی خود را تهدید دریایی نمی‌دانیم، بلکه نیروهای خارجی حاضر در منطقه به خصوص آمریکایی‌ها برای ما تهدید به شمار می روند.

وزیر دفاع تاکید کرد : نمی‌توانیم توان دریایی خود را با  آمریکا مقایسه کنیم، اما تمام نقاط قوتی که دشمن دارد در کنارش نقاط ضعفی هم وجود دارد که ما با استفاده از آن می‌توانیم موازنه قدرت ایجاد کنیم و قایق‌های تندرو یکی از آنهاست.

وی با اشاره مجدد به قدرت موثر ایران در پاسخگویی به تهدیدهای دریایی گفت : از طرفی ما باید با یک نگاه تمام عیار بومی در توسعه ایده‌ها، اکتساب فناوری و طراحی و تولید محصولات حرکت کنیم و از طرف دیگر نباید هیچ گاه در حوزه دفاعی دچار غافلگیری راهبردی شویم.

دهقان از ناتوانی کپی سازی در رفع‌ نیازها سخن گفت و اشاره کرد: ما باید به تمام داشته‌های علمی کشور برای تولید محصولات جدید توجه کنیم و به طور جدی برای تقویت طراحی تولید گام برداریم.

وزیر دفاع تصریح کرد: ما باید در حوزه قایق‌های تندرو به مواد بدنه، سرعت، ضد امواج تشعشع بودن، سیستم‌های ارتباطی و سلاح‌ها و همچنین موضوع پیشران شناورها حرکتی جدی صورت دهیم و سلاح های خود را به حد اعلا هوشمندکنیم.

نظر شما