شناسهٔ خبر: 94381 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ

پشت کوه فریدونشهر، بهشتی رؤیایی در غرب استان اصفهان

از شهر اصفهان ۱۶۰ کیلومتر که به سمت غرب بروید به شهر زیبای فریدونشهر می رسید که با ۲۵۳۰ متر ارتفاع از سطح دریا مرتفع ترین شهر کشور به شمار می رود.

به گزارش نماینده به نقل از رویش نیوز، میانگین بارش سالیانه این منطقه از ۶۰۰ تا ۱۵۰۰ میلیمتر در سال است و همین موضوع سبب شده تا پوشش گیاهی بسیار زیبا و متنوعی در این منطقه امکان رشد و نمو داشته باشد. وجود آبشارهای زیبایی چون: پونه زار، طُرزه، پشندگان و دورک و چشمه ها و رودهای خروشان و پرآبی چون وهرگان، سرداب، تنگوله، خدنگستان، آب میدانک، آب کلک، آب چران، آب رودبار و ... و نیز جنگل های انبوه بلوط، بنه و زالزالک وحشی، و مراتع سرسبز و قله های پربرف، این منطقه زیبا را به بهشت رؤیایی طبیعت ایران تبدیل کرده است.

از فریدونشهر تا انتهای پشت کوه دوم (آبشار پشندگان)، جاده آسفالته بسیار مناسبی وجود دارد و امکان مسافرت با خودروی سواری را به راحتی فراهم می سازد. پس از آن نیز تا روستای دورک در پشت کوه سوم، جاده در بیشتر مناطق دارای زیرسازی نسبتا خوبی است. بازدید از این منطقه زیبا را بویژه در فصل بهار، به همه همشهریان و هموطنان عزیز پیشنهاد می نماییم.

اين تصاوير به قدري زيبا و بكر است كه درج لوگوي سايت بر روي آنها كج سليقگي است، لذا رويش نيوز شما را ميهمان ميكند به ديدن طبيعت بكر و دست نخورده اين بهشت رؤيايي در غرب اصفهان!

(تصویربردار: مهرداد زینلیان، اواخر اردیبهشت ماه ۱۳۹۴)

 

alt

alt

alt

alt

alt

alt

alt

alt

alt

alt

alt

alt

alt

alt

alt

alt

alt

alt

alt

alt

alt

alt

alt

alt

alt

alt

alt

alt

alt

alt

alt

alt

alt

alt

نظر شما