شناسهٔ خبر: 94057 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ

انتقاد شدید مالکی از سعودی ها؛از دامن زدن به مشکلات طایفه ای دست بردارید

مالکی معاون رئیس جمهوری عراق، سعودی ها را مسئول جنایت تکفیری تروریستی در شرق عربستان دانست و از ریاض خواست که از دامن زدن به مشکلات طایفه ای و فرقه ای دست بردارد.

به گزارش نماینده به نقل از شبکه السومریه، نوری مالکی معاون رئیس جمهوری عراق ضمن محکوم کردن حمله تروریستی در شهر قطیف در شرق عربستان، مقامات سعودی را مسئول این جنایت دانست و خواستار توقف دامن زدن به مشکلات طایفه ای و مذهبی شد.

وی افزود: تکفیری های تروریست جنایت شنیع دیگری رقم زدند که به پرونده سیاه آنها افزوده می شود. تکفیری ها جنایتی علیه نمازگزاران بی گناه در القدیح در استان قطیف عربستان مرتکب شدند که طی آن دهها نفر شهید و زخمی شدند.

مالکی تصریح کرد: دستان شر تروریست ها خانه ای از خانه های خدا را در روز مبارک جمعه هدف قرار داد این عمل شنیع تروریستی بزدلانه محکوم است. همه اشکال خشونت و تروریسم مردود است. سعودی ها مسئول کامل این جنایت به سبب حمایت از تروریست ها از نظر فکری، رسانه ای و مالی هستند.

معاون رئیس جمهوری عراق خواستار توقف دامن زدن به موضوعات طایفه ای ومذهبی از سوی رسانه های سعودی شد.

در انفجار تروریستی در شرق عربستان در روز جمعه یک عامل انتحاری مسجد امام علی(ع) را هدف قرار داد که بر اثر آن ۲۱ نفر شهید و ۱۲۳ نفر دیگر زخمی شدند.

نظر شما