شناسهٔ خبر: 93817 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

موسسات مالی و اعتباری تعیین تکلیف شوند

رئیسی دادستان کل کشورگفت: همه موسسات مالی و اعتباری باید سریع‌تر تعیین تکلیف شوند.

به گزارش نماینده به نقل از صداوسیما، حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی در یازدهمین همایش دادستان‌های عمومی، انقلاب و نظامی مراکز استان‌های کشور گفت:همه موسسات مالی و اعتباری هر چه سریع‌تر باید تعیین تکلیف شوند به طوری که صندوق های بدون مجوز باید هر چه سریع تر اقدام به اخذ مجوز کنند و صندوق های دارای مجوز نیز شناسایی شوند.

وی ضمن تقدیر از فعالیت داستانی و دادگستری خراسان رضوی افزود: اقدام دادستان و دستگاه قضایی در شهر مشهد در برخورد با موسسه‌های غیر قانونی کاملا به جا و قابل دفاع است.

وی با بیان اینـکه آمـادگی بـرای ایـجاد تـحول دراجرای قانون جدیدآیین دادرسی کیفری برای دادستانی‌ها بسیار حائز اهمیت است گفت:قانون‌مداری در راستای انتخابات پیش‌رو می‌تواند اطمینان بسیاری را برای مردم به وجود بیاورد بنابراین دادستان‌ها می‌توانند در این مسئله مهم که کشور با آن رو‌به‌رو است، پشتوانه بسیار خوبی برای دستگاه‌های نظارتی و اجرایی باشند.

دادستان کل کشور با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در رابطه با جلوگیری از زمین‌خواری افزود: موضوع مقابله با زمین‌خواری که مقام معظم رهبری در اواخر سال گذشته تاکید زیادی بر آن داشتند، بسیار حائز اهمیت است.

حجت‌الاسلام رئیسی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری گفت:به فرموده مقام معظم رهبری مسئولان ما باید دارای یک «فهم شجاعانه» باشند و این «فهم شجاعانه» است که «عکس‌العمل شجاعانه» را در بردارد.

وی با اشاره به مرزبانان مرزهای ‌کشور افزود: همانگونه که مرزداران بر سر مرزها از تمامیت ارضی کشور دفاع می‌کنند مسئولان نیز باید به‌عنوان مرزداران کشور از منابع طبیعی و زمین‌های کشور به نحو احسن دفاع کند.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی نیز باید در بسیاری از موارد ورود پیدا کند، افزود: نیروی انتظامی موظف است تا با دستگاه‌های مربوطه در راستای جلوگیری از زمین‌خواری همکاری کند و در صورت افاقه‌نکردن، آن موضوع به دستگاه قضایی ارجاع داده خواهد شد.

دادستان کل کشور گفت: طبق قانون تغییرکاربری اراضی کشاورزی، سازمان جهاد کشاورزی تنها باید از این کار جلوگیری کرده و در صورت برخورد با مشکل، مراتب را به دستگاه قضا اعلام کند.

وی افزود: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در راستای جلوگیری از زمین‌خواری و یا به ‌نـوعی کوه‌خواری، دستگاه قضا عزم خود را برای از بین‌بردن این تخلف در کشور جزم کرده است.

نظر شما