شناسهٔ خبر: 93619 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ

جف راتکه: حرکت کشتی ایران را به سوی یمن زیر نظر داریم

جف راتکه/2 سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد این کشور حرکت کشتی حامل کمک‌های بشر دوستانه ایران را به یمن، با دقت زیر نظر دارد

به گزارش نماینده به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت خارجه آمریکا، «جف راتکه» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: حرکت کشتی ایران به طرف سواحل یمن را با دقت زیر نظر داریم.  

 

راتکه در‌این‌باره گفت: ما مطمئنا به دقت محل کشتی ایرانی را زیر نظر داریم. ما تاکید کردیم مهم است که کمک‌های بشردوستانه از طریق ساز و کارهای بین المللی و با هماهنگی سازمان ملل صورت گیرد. نمی‌توانم اطلاعات بیشتری درباره محل این کشتی و مقاصد آن به شما ارائه دهم.  

 

وی در پاسخ به این سوال که آیا شما درباره این کشتی به طور مستقیم با ایرانی‌ها صحبت کرده‌اید، گفت: ما تماس مستقیمی با آن‌ها نداشته‌ایم. در‌این‌باره موضع خود را به طور شفاف و علنی اعلام کرده‌ایم، همچنین با تعامل با سازمان ملل بر روی اهمیت وجود ساز و کارهای هماهنگی بین المللی در این خصوص تاکید کرده‌ایم.  

 

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا حرکت این کشتی بر اساس قوانین سازمان ملل است یا نه، گفت: من نمی‌توانم اطلاعات جدیدی درباره این کشتی در اختیار شما قرار دهم، اما اینکه موضع ما چیست باید ببینیم چه روی خواهد داد. این مهم است که در خصوص اوضاع یمن به طور شفاف و بین المللی هماهنگی‌ها صورت گیرد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما