شناسهٔ خبر: 93603 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

اهدای نخستین جایزه ملی "جمعیتی" در ایران

هم‌اندیشی چشم انداز جمعیتی 43 دبیر کمیته سلامت شورای فرهنگی - اجتماعی زنان با اشاره به برگزاری دومین هم اندیشی تخصصی چشم‌انداز جمعیتی با محوریت مسائل پزشکی؛ از اهدای جایزه ملی فعالان عرصه جمعیتی در ایران خبر داد.

به گزارش نماینده به نقل از تسنیم، پس از اجرای نخستین نشست هم‌اندیشی چشم‌انداز جمعیتی کشور در ۲۶ آبان سال ۹۳، که وضع سیاست‌های کلی جمعیت ابلاغی رهبر معظم انقلاب مورد بررسی قرار گرفت، دومین هم اندیشی تخصصی چشم انداز جمعیتی نیز با محوریت مسائل پزشکی در تاریخ ۳۰ اردیبهشت برگزار می‌شود.

در این راستا محبی‌تبار دبیر کمیته سلامت شورای فرهنگی - اجتماعی زنان در تشریح دومین هم اندیشی تخصصی چشم انداز جمعیتی با محوریت مسائل پزشکی به تسنیم اظهار داشت: در دومین هم اندیشی جمعیتی برخلاف هم اندیشی نخست که بیشتر مباحث کلی و عمومی جمعیت بود به مسائل تخصصی پزشکی پرداخته می‌شود.

وی در توضیحات بیشتر عنوان کرد: به طور مثال با حضور صاحب نظران پزشکی؛ محورها و مباحثی همچون عوارض و از کارافتادگی توبکتومی، سقط جنین، وازکتومی و همچنین مسائل فقهی، حقوقی و اخلاق پزشکی در این زمینه مورد واکاوی قرار می‌گیرد.

دبیر کمیته سلامت شورای فرهنگی - اجتماعی زنان، بررسی تطبیقی روند جمعیتی در غرب و ایران با رویکرد سلامت را از دیگر محورهای دومین هم اندیشی تخصصی چشم انداز جمعیتی عنوان کرد و گفت: ارائه ۱۳ پیشنهاد در حوزه‌های جمعیتی و بیان فواید باروری و شیردهی در قالب مبحث "طب مادر و جنین" به همراه ارائه روش‌های کمکی برای باروری از جمله بهره گیری از بانک اسپرم و پرداختن به مباحث آینده نگری جمعیت نیز از دیگر محورهای این هم‌اندیشی خواهد بود.

محبی‌تبار در پایان خاطرنشان کرد: برای نخستین‌بار در کشور نیز جایزه ملی فعالان عرصه جمعیتی به ۵ فعال در عرصه‌های پزشکی، اقتصادی، فرهنگی، رسانه و ... اهدا خواهد شد.

به گزارش تسنیم، به مناسبت سالگرد ابلاغ سیاست‌های کلی جمعیت از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، دومین هم اندیشی چشم انداز جمعیتی ایران با محوریت پزشکی با حضور شماری از نخبگان، متخصصان و صاحب نظران برجسته کشور، چهارشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

نظر شما