شناسهٔ خبر: 93548 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

انتقاد نایب رئیس جبهه پیروان از فعالیت انتخاباتی دولت

محسن کوهکن نائب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: ما باید ساده لوح باشیم که مصاحبه دولت مردان را ببینیم و این طمع را باور نکنیم. اگر دولتی به هر شکل وارد انتخابات مجلس شود شاهد مجلسی خواهیم بود که دو دستگی در آن بیداد خواهد کرد

به گزارش  نماینده به نقل از فارس، محسن کوهکن دبیرکل جامعه اسلامی نمایندگان ادوار مجلس شورای صبح امروز (دوشنبه) گردهمایی اصناف و بازاریان در مسجد امام خمینی(ره) بازار تهران با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 اظهار داشت: در کشور چه در زمان قبل و همچنین بعد از انقلاب دو دیدگاه اساسی وجود داشته است و همیشه تجلی این دو دیدگاه موجب رویارویی افراد بوده است.

وی افزود: اولین دیدگاه آن است که فرد از لحاظ گفتاری و رفتاری بر طبق آنچه در قرآن و سنت الهی آمده عمل می‌کند و تعهد اصلی این افراد فقط مجاهدت در راه خداست؛ نمونه بارز در مورد چنین افرادی حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری هستند. تمام فرمول‌هایی که در چارچوب علوم تجربی قرار داشت بر این اساس بود که در سال‌های پیش از انقلاب امکان برای حرکت و خیزش حضرت امام(ره) وجود ندارد اما امام خمینی(ره) بر اساس آنچه وظیفه خود می‌دانست حرکت را شروع و در نهایت موجب پیروزی اسلام شد.

کوهکن خاطرنشان کرد: در عمق باورهای این افراد، سنتهای الهی که در قرآن نیز به آن اشاره شده است ،جایی ندارد و چنین افرادی می‌خواهند با تلفیق اعتقادات اندک مذهبی و علوم تجربی برای مشکلات در پیش رو راهکار ارائه کنند.

وی با تاکید بر اینکه کارشناسان هسته‌ای باید هوشیار باشند، گفت: در طول تاریخ مردم از کسانی فریب خوردند که همیشه رنگ و لعاب الهی خود را حفظ کردند، اما در باطن دارای تفکر غیرالهی بودند و تیم هسته‌ای نیز باید مراقب باشد در دام چنین کسانی گرفتار نشود.

نائب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران بسیار خوب هستند، تصریح کرد: افراد مذاکره کننده هسته ای ما افراد بسیار علی‌رغم خوب بودن تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان مگر می‌شود پیش‌بینی کرد که چنین افرادی خدای ناکرده راه را به اشتباه نروند. نمی‌توان اینگونه رفتار کرد که به مردم سخنی در خصوص جزئیات مذاکرات نگویند و از مردم بخواهند که سخنان طرف مقابل را نیز قبول نکنند و تفهیم کنند که هر آنچه امضا می‌کنند عالی و بدون نقص است و البته مقام معظم رهبری بارها تاکید بر راضی کردن منتقدین مذاکرات داشتند.

کوهکن در ادامه با اشاره به دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت:متاسفانه در سالهای اخیر و در هنگام برگزاری انتخابات ،یک ارگان مقدس که وظیفه حراست از انتخابات را دارد همیشه مورد انتقاد قرار گرفته است. شورای محترم نگهبان بر اساس آنچه قانون برای آن تعیین کرده، صلاحیت کاندیداها را احراز می‌کند اما همیشه مورد انتقاد برخی جو سازی‌های داخلی و سوء استفاده رسانه‌های خارجی قرار می‌گیرد.

«در اکثر کشورهایی که انتخابات برگزار می‌کنند برای هر کرسی سه تا چهار نفر کاندید می شوند در بسیاری از کشورهایی که بحث دمکراسی و انتخابات آزاد را به میان می‌آورند برای احراز صلاحیت کاندیداهای خود در پس پرده و بدور از چشم مردم دو راهکار اساسی را در نظر گرفته اند: ابتدا ساز و کار حزبی که موجب می‌شود فردی که می‌خواهد به صحنه بیاید تفکر خود را با احزاب پر قدرت همسو کرده و به میدان بیاید و ثانیا کنترل نامحسوسی است که حاکمیت آن کشورها قبل از پا گذاردن افراد به صحنه انتخابات انجام می‌دهد، بدون آنکه عوام متوجه چنین کنترلی شوند».

به گفته وی در ایران که ساز و کار حزبی خاصی وجود نداشته و کنترل نامحسوس به  انجام نمی‌شود و همچنین مسئله ای بعنوان تکلیف شرعی وجود دارد ،نتیجه‌اش هجوم افراد از طیف‌های مختلف برای  بدست آوردن کرسی‌های مجلس است.

کوهکن معتقد است که باید ارگانی افراد را از نظر صلاحیت بررسی کرده تا شاهد این هجوم در هنگام انتخابات‌ها نباشیم و شورای نگهبان بر اساس قانون و مبانی اعتقادی که وجود دارد، هیچ‌گاه با آبروی افراد بازی نخواهد کرد اما این عدم تائید صلاحیت‌ها نباید مستمسک ایجاد یک فضای منفی بر علیه این ارگان مقدس شود.

دبیرکل جامعه اسلامی نمایندگان ادوار مجلس در مورد ورود دولت‌ها به مقوله انتخابات نیز گفت: هیچ دولت عاقلی که تفکرش انقلاب و نظام باشد نباید هنگام انتخابات ورود پیدا کند که مجلس را با خودش همراه کرده باشد، البته این طمع در بین تمامی دولت‌ها و بخصوص بعد از دوران ریاست جمهوری مقام معظم رهبری وجود داشته است.

کوهکن اضافه کرد: بنی‌صدر هم زمانی دفتر هماهنگی ریاست جمهوری راه انداخته بود و به دنبال چنین کارهایی بود، همه این صحبت‌ها و فعالیت‌ها برای این است که یک مجلس ناتوان درست کنند.

وی با یادآوری انتخابات مجلس پنجم و شکل‌گیری حزب کارگزاران، تصریح کرد: باید یادآوری کنیم در انتخابات آن سال برخی دولتی‌ها به این شکل وارد شدند و کارگزاران شکل گرفت و نتایج آن اقدامات هم مشخص است. در دوران اصلاحات نیز به همان روش مشارکتی‌ها شکل گرفتند و اثرات زیانبار آن را برای کشور مشاهده کردیم.

کوهکن تاکید کرد: ما باید ساده لوح باشیم که مصاحبه دولت مردان را ببینیم و این طمع را باور نکنیم. اگر دولتی به هر شکل وارد انتخابات مجلس شود شاهد مجلسی خواهیم بود که دو دستگی در آن بیداد خواهد کرد زیرا یکسری از افراد بعنوان وکیل الدوله و افراد دیگر در مقابل آنها هستند و اینجاست که اگر فردی که مورد حمایت دولت است در مجلس طرح خوبی را ارائه کند، امکان رای آوردن آن طرح به حداقل می‌رسد.

به اعتقاد وی هنر دولت و رئیس جمهوری باید این باشد که مردم هر مجلسی را انتخاب کردند بتوانند با آن مجلس کار کنند و بگویند ما می‌توانیم با آن افراد تعامل داشته باشیم نه اینکه به دنبال ساختن یک مجلس همسو با خودشان باشند.

کوهکن اظهار داشت: باید دست به دست هم داد تا انتخابات آینده به عنوان یک سیبل انتقادات منفی برای خارجی‌ها مورد استفاده قرار نگیرد؛ شعارها باید عمومی سود بطوری که همه بدانند اگر کاندیدایی مورد حمایت دولت باشد ،حتی اگر از کارآمدترین افراد باشد، رای نخواهد آورد.

نائب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در پایان با اشاره به طرح استانی شدن انتخابات، اظهار داشت: این طرح بسیار خوب است و نگاه مخالفین به آن نشات گرفته از یک انتظار غلط است که بین عموم متداول شده بدین صورت که در شهرستان‌های کوچک متاسفانه مردم همیشه دست به دامان نمایندگان برای گرفتن نامه‌ای جهت حل مشکلات خود هستند و از طرفی برخی از افراد به سبب کارهای خیری که می‌کنند خود را در قواره نمایندگی مجلس می‌بینند که بسیار غلط است.

وی ادامه داد: اگر انتخابات استانی شود، افرادی که از لحاظ سیاسی دارای قدرت و اقبال عمومی نیستند به واسطه ارائه وام نمی‌توانند وارد لیست‌های انتخاباتی شوند و این نوید یک رقابت بسیار منسجم و قوی را برای انتخابات می‌دهد.

نظر شما