شناسهٔ خبر: 93521 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

بررسی چندین طرح هسته ای در دو کمیسیون امنیت و انرژی

طرح جامع هسته ای سه شنبه به کمیسیون می رود/ هیچ پیشنهاد دیگری در زمینه هسته ای پذیرفته نمی شود

مذاکرات/ 2 عضو کمیسیون امنیت ملی با اشاره به طرح های ارائه شده در زمینه هسته ای گفت: طرح ها تجمیع شده و در روز سه شنبه به کمیسیون ارائه خواهد شد.

به گزارش نماینده پس از آنکه یک فوریت طرح «الزام دولت به حفظ دستاوردها و حقوق هسته ای ملت ایران» اسفندماه سال ۹۳ به تصویب رسید طرح های مختلفی از سوی نمایندگان پیشنهاد شد که نهایتا دیروز در کمیسیون های امنیت ملی و انرژی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

آقامحمدی عضو کمیسیون امنیت ملی با اشاره به جلسه دیروز کمیسیون گفت: طرحی که یک فوریت آن در صحن علنی تصویب شده بود به همراه چند طرح دیگر هم زمان ارائه شدند.

وی درمورد جزئیات این طرح ها گفت: شاکله این طرح ها یکی بود و با توجه به نکات مشترکی که در این طرح ها وجود داشت قرار شد کمیته ای متشکل از  آقایان نقوی حسینی، دستغیب، زاکانی، کریمی قدوسی و کارخانه ای، به همراه رئیس کمیسیون تشکیل شود تا یک طرح تجمیعی را به کمیسیون ارائه دهند و پس از بررسی به صحن برود.

این عضو کمیسیون امنیت در ادامه افزود: تعدادی از اعضای کمیسیون و تعدادی از خارج کمیسیون که نظراتی داشتند اعضای این تیم را تشکیل می دهند و وظیفه این تیم هم تنها تجمیع طرح ها است. طرح ها در کمیسیون مورد بحث و بررسی قرار گرفت اما برای اینکه نهایتا کار تجمیع صورت گیرد این تیم تشکیل شد.

وی در انتها خاطرنشان کرد: سه شنبه طرح تجمیع شده به کمیسیون ارائه می شود. همچنین مقرر شد که پیشنهاد دیگری در موضوع هسته ای پذیرفته نشود تا همین طرح تصویب شود.

موسی احمدی عضو کمیسیون انرژی نیز در در رابطه با جلسه دیروز این کمیسیون با اشاره به طرح الزام دولت به صیانت از دستاوردهای هسته ای که در مجلس به تصویب رسیده و برای بررسی به کمیسیون انرژی ارجاع داده شده بود گفت: این طرح نیاز به یکسری اصلاحات داشت که در کمیسیون کارگروهی متشکل از نمایندگان پیشنهاددهنده طرح و مرکزپژوهش های مجلس تشکیل و قرار شد اصلاحات طرح انجام شده و مجددا در کمیسیون مطرح شود. البته کمیسیون اصلی این طرح، کمیسیون امنیت ملی است، که در آنجا کارگروهی تشکیل شده تا این طرح را مورد بازبینی و اصلاح قرار دهند.

نظر شما