شناسهٔ خبر: 93234 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ

فرح بخش:

فضای روشنفکرنمایی سینما نمی‌گذارد فیلمی در مورد یمن ساخته شود

حسين فرح بخش کارگردان سینما می گوید: فضای روشنفکرنمایی سینما نمی‌گذارد فیلمی در مورد یمن ساخته شود.

به گزارش نماینده حسین فرح بخش در گفت‌وگو با فارس، در ارتباط با اتفاقاتی که در یمن افتاده است و همچنین حمایت برخی از هنرمندان از مردم مظلوم یمن خصوصا کودکان بی‌دفاع گفت: مسئولین باید به گونه‌ای اقدام کنند که هنرمندان ما در مسیر این گونه حمایت ها قرار بگیرند از طرفی یک فضای روشنفکر نمایی وجود دارد که اگر کارگردانی از این دست فیلمی در ارتباط با یمن بسازد شاید خودش مشکلاتی را به وجود بیاورد که شبکه‌های خارجی از آن سوء استفاده کنند، به همین دلیل فضای روشنفکرنمایی سینما نمی‌گذارد فیلمی در مورد یمن ساخته شود

وی در ادامه در ارتباط با این پرسش که چرا جامعه جهانی در خصوص جنایت آل سعود در یمن سکوت کرده است گفت: طبیعی است چون منافع استکبار به خطر افتاده است و در چنین شرایطی جامعه جهانی صحبتی نمی‌کند. اگر خبرگزاری‌های مهم دنیا و یا شبکه‌های پربیننده را در سراسر دنیا نگاه کنیم شاهد اخبار زیادی از یمن نخواهیم بود. سکوت دیگر ملت‌ها در شرایطی است که آل سعود لعنت الله علیه در حال کشتار مردم بی‌دفاع و کودکان مظلوم یمنی است.

وی در ادامه با انتقاد از رفتارهای غلط برخی از مردم برای نشان دادن پز روشنفکری گفت:چطور زمانی که برای سگی در گوشه اروپا اتفاقی بیافتد تمام مردم تظاهرات می‌کنند و برای حمایت از آن حیوان کار‌های عجیب و غریبی انجام می‌دهند و تمام رسانه‌ها هم این اخبار را با قدرت پوشش می‌دهند اما برای مردم یمن و کشتار انسان‌ها سکوت را سرلوحه خود قرار داده‌اند. نظام و حکومت ما باید همواره چون گذشته در حمایت از مردم یمن پیش قدم باشد تا فیلم سازان ما جرأت کنند به آنجا بروند و مستند‌های خوبی بسازند. یمن برای ساخت مستند سوژه بسیار خوبی است. جوانان خوش فکری داریم که می‌توانند از این فرصت استفاده کنند.

فرح بخش در پایان درباره فضای کلی سینما گفت: فضای سینمای را در حال حاضر خوب نمی‌بینم چرا که شاهد فیلم‌های خنثی هستیم. مسئولین که در سینما کار می‌کند باید نترس باشند و به فیلم ساز اجازه کار بدهد. این مسئولینی که بنده می‌بینم آن جرأت لازم را ندارند. آنقدر نظام و بچه مسلمان‌های ما آگاه هستند که اگر کسی حرف نامربوطی با سوء نیت زد می‌توانند جلویش بایستند. نباید جلوی حرف مخالف را گرفت. واقعاً اگر حرف نامربوطی و غیر اصولی هم زده شود مردم نمی‌بینند.

نظر شما