شناسهٔ خبر: 93177 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ

قانون "بازنگری توافق هسته‌ای ایران" در کنگره آمریکا تصویب شد

مجلس سنا کنگره آمریکا به اتفاق آراء روز پنجشنبه قانونی را تصویب کرد که به قانونگذاران اطمینان می‌دهد حق بازنگری و احتمالا نپذیرفتن هر گونه توافق هسته‌ای با ایران را خواهند داشت.

به گزارش نماینده به نقل از خبرگزاری فرانسه، کنگره آمریکا به اتفاق آراء روز پنجشنبه قانونی را تصویب کرد که به قانونگذاران اطمینان می‌دهد حق بازنگری و احتمالا نپذیرفتن هر گونه توافق هسته‌ای با ایران را خواهند داشت.

این قانون با ۴۰۰ رای موافق در مقابل ۲۵ رای مخالف در مجلس نمایندگان به تصویب رسید.

این قانون هفته گذشته نیز مورد تصویب سنا قرار گرفت و برای امضا در اختیار باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا قرار خواهد گرفت. این در حالی است که مذاکرات بین المللی با هدف نهایی کردن موافقتنامه هسته ای ایران در جریان است.

«اد رویس» رئیس کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا در این باره گفت لایحه مذکور این موضوع را به وضوح بیان می کند که قانونگذاران به دولت اوباما اجازه نخواهند داد کنگره را از فرآیند توافق هسته ای خارج کند.

وی در این باره گفت: «کنگره (بدین ترتیب) در موقعیت بسیار بهتری خواهد بود تا در خصوص هر گونه توافق نهایی قضاوت و این موضوع را تضمین کند که دولت اوباما، یک موافقتنامه بد را امضا نکرده است.»

بر اساس این لایحه، قانونگذاران اجازه پیدا خواهند کرد هر گونه توافق نهایی با ایران را دست کم به مدت ۳۰ روز مورد بازنگری قرار دهند.

نظر شما