شناسهٔ خبر: 93138 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

مرغ ارزان‌ترین و فیله گوسفندی گران‌ترین محصول پروتئینی

گوشت43 در میان اقلام پروتئینی که قیمت‌ آن‌ها در مقایسه با هفته‌های اخیر تغییر چندانی نداشته است، قیمت مرغ با تغییر بیشتر، به سمت افزایش رفته و در مغازه‌های سطح شهر بین ۶۵۰۰ تا ۶۸۰۰ تومان عرضه می‌شود.

به گزارش نماینده از ایسنا، البته گوشت مرغ همچنان ارزان‌ترین گوشت در بازار محصولات پروتئینی محسوب می‌شود و گوشت فیله گوسفندی با قیمت کیلویی ۵۵ هزار تومان در صدر گران‌ترین گوشت‌های بازار مصرف است.

بر اساس گزارش میدانی خبرنگار ایسنا، گوشت مرغ از ماه‌های پایانی سال گذشته با افزایش قیمت قابل توجهی روبرو شد، بعد از ایام نوروز کاهش قیمت را تجربه کرد و هر کیلوگرم آن به طور متوسط ۶۲۰۰ تومان در بازار مصرف فروخته شد اما طی روز‌های اخیر با مقداری افزایش به کیلویی ۶۸۰۰ تومان رسیده است.

همچنین به گفته عباس والوزی، معاون شرکت پشتیبانی امور دام در حال حاضر هر کیلوگرم گوشت مرغ تازه در بازار عمده‌فروشی نیز حدود ۵۴۰۰ تومان است.

طبق تاکید شرکت پشتیبانی امور دام به عنوان متولی ذخیره‌سازی و تامین محصولات پروتئینی، قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ تازه در بازار ماه رمضان که در آستانه آن هستیم، نهایتا باید ۷۰۰۰ تومان باشد، چراکه معاون این شرکت از ذخایر بالای گوشت مرغ برای این ایام خبر داده و اعلام کرده که با احتساب خرید ۱۸ هزار تنی گوشت مرغ که در سال جاری صورت گرفته ۱۰۰ هزار تن گوشت مرغ برای تنظیم بازار ماه رمضان ذخیره شده است.

قیمت انواع گوشت قرمز نیز در مقایسه با قیمت‌های بعد از عید با ثبات همراه بوده است. در حال حاضر هر کیلوگرم گوشت گوساله بین ۳۲ تا ۳۵ هزار تومان، گوشت گوسفند ۳۲ هزار تومان و مخلوط گوسفند و گوساله ۳۴ هزار تومان در مغازه‌های مرکز شهر عرضه می‌شود.

همچنین قیمت ماهی در برخی گونه‌ها مانند سالمون کاهش اندکی داشته است و هر کیلوگرم آن ۱۹ هزار تومان فروخته می‌شود.

هر کیلوگرم ماهی قزل آلای تمیز شده نیز ۲۵ هزار تومان و تمیز نشده آن ۱۵ هزار تومان عرضه می‌شود.

قیمت ماهی سفید هم در مقایسه با هفته‌های قبل تغییری نداشته و هر کیلوگرم آن ۳۵ هزار تومان قیمت دارد.

در میان سایر اقلام پروتئینی هر کیلوگرم جگر گوسفندی ۴۵ هزار تومان، گوشت بوقلمون ۱۵ هزار تومان و جگر مرغ در بسته‌ ۵۰۰ گرمی به قیمت ۳۰۰۰ تومان عرضه می‌شود.

انواع محصولات پروتئینی(هر کیلوگرم) متوسط قیمت
گوشت گوساله۳۳ هزار تومان
گوشت گوسفند۳۲ هزار تومان
مخلوط گوسفند و گوساله۳۴ هزار تومان
گوشت مرغ۶۶۵۰ تومان
گوشت فیله گوسفندی۵۵ هزار تومان
فیله مرغ۱۴ هزار تومان
ماهی قزل آلای تمیز شده۲۵ هزار تومان
ماهی سالمون۱۹ هزار تومان
ماهی سفید۳۵ هزار تومان
ماهی شوریده۲۰ هزار تومان
گوشت بوقلمون۱۵ هزار تومان
جگر گوسفندی۴۵ هزار تومان
جگر مرغ(بسته ۵۰۰ گرمی)۳۰۰۰ تومان
تخم مرغ شانه‌ای۹۰۰۰ تومان
تخم مرغ دانه‌ای۳۵۰ تومان

نظر شما