شناسهٔ خبر: 93129 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

جوکار مطرح کرد:

کمک به مردم یمن وظیفه‌ای انسانی و شرعی است

محمدصالح جوکار431 عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: جمهوری اسلامی ایران وظیفه خود می داند که در کنار مردم یمن باشد و از بروز فاجعه انسانی پیش گیری کند. لذا امدادرسانی و ارسال کمک‌های بشر دوستانه عمل به وظیفه شرعی و انسانی است.

به گزارش نماینده عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ، درباره اتفاقات یمن و حمله نابرابر عربستان به مردم بی دفاع این کشور گفت: واقعا متاسفیم که شاهد بروز چنین فاجعه انسانی هستیم، ولی همه باید بدانند کاری که استکبار، خود نتوانست بکند به واسطه وهابی‌های سلفی در پی انجام آن است.

وی در ادامه گفت: جمهوری اسلامی ایران وظیفه خود می‌داند که در کنار مردم یمن باشد و از بروز فاجعه انسانی پیشگیری کند لذا امداد رسانی و ارسال کمک‌های بشر دوستانه عمل به وظیفه شرعی و انسانی است که باید تمامی کشورهای مسلمان از این اقدام ایران درس بگیرند و نسبت به بروز این حوادث احساس تکلیف کنند.

عضو کمیسیون امنیت تصریح کرد: مجلس تمامی مقدمات کار را برای حمایت از مردم یمن انجام خواهد داد و امیدواریم که بتوانیم در حوزه آتش بس اقداماتی را انجام دهیم، امیدواریم که نهادهای بین‌المللی بتوانند اقدامات موثرتری را انجام دهند.

منبع: تسنیم

نظر شما