شناسهٔ خبر: 92937 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

وزرای ارشاد و ارتباطات از شهرکتاب مرکزی بازدید کردند

ارشاد و ارتباطات43 علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و محمد هاشمی رفسنجانی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، دیروز از شهر کتاب مرکزی بازدید کردند.

به گزارش نماینده از مهر، در این بازدید مهدی فیروزان مدیرعامل موسسه شهر کتاب و مژگان رییسی امجد مدیر فروشگاه مرکزی شهر کتاب حضور داشتند و توضیحاتی را درباره اهداف و توسعه فرهنگی - اقتصادی موسسه و برنامه‌های آتی شهر کتاب ارائه دادند.

فیروزان در این برنامه گفت: طی سال‌هایی که اقتصاد کشور با رکود مواجه بود، توانستیم برند شهر کتاب را در قالب عقد فرنچایز به ۳۰ نفر از فعالان اقتصادی علاقه مند به حوزه فرهنگ در بخش خصوصی بفروشیم.

وزير ارشاد هم در پاسخ به سخنان فیروزان، بر وجود فضای وسيع براي كتابفروشي‌ها تاكيد كرد.

در بخش دیگری از این بازدید، واعظی نيز با بیان این که بخش کافی شاپ کتابفروشی‌های شهر کتاب باید وسعت بیشتری داده شوند، گفت: ايده وجود كافی شاپ كنار كتابفروشی جذاب است و به نظر من بايد وسعت پیدا کند.

مدیر عامل موسسه شهر کتاب هم در اين باره گفت: مخالفت‌های بسيار زيادی در اين باره وجود دارد و ما برای حل و فصل آن رايزنی‌‌های زيادی انجام داده‌ايم و اميدوارم مسئولان مربوطه متوجه همراهی و هماهنگي عوامل متعدد در پويايي اقتصاد فرهنگ بشوند.  ایجاد فروشگاه مرکزی با تنوع محصولات و فعالیت‌های فرهنگی‌اش، بر این اساس بوده که تبدیل به تفرجگاهی لذت بخش برای همه اعضای خانواده شود و زمينه مناسبی برای گفتگوی مشترك آن ها ايجاد كند تا هم از محیط آن لذت ببرند و هم متناسب با نیازهای خود و خانواده‌شان خرید فرهنگی داشته باشند.

وی افزود: ما سعی داریم در شهرکتاب به سمتی برویم که همه اعضای یک خانواده از پدربزرگ و مادربزرگ تا فرزند و نوه به اتفاق، به فروشگاه بیایند و هم به خواندن کتاب ترغیب شوند و هم بتوانند نیازهای فرهنگی‌شان را به صورت یک‌جا تهیه کنند.

امجد نیز در این دیدار و گفتگو به استراتژی های شهر كتاب اشاره كرد و گفت: سه استراتژی اصلی در طراحی و راه‌اندازی نسل سوم فروشگاه‌های شهر كتاب از جمله شهر كتاب مركزی محوريت داشته است.

رئیس فروشگاه مرکزیشهر کتاب گفت: اولين استراتژی، خريد همراه با لذت است، دومی، عرضه تمام نيازهای فرهنگی خانواده در يك زمان و مكان و سومين استراتژی، فعاليت توامان اقتصادی با برنامه‌های فرهنگی است. برنامه‌هایی مانند رونمايی كتاب، آلبوم موسيقی و محصولات علمی يا برنامه‌های آيينی و مناسبتی مثل پرده‌خوانی، بزرگداشت‌ها و خيمه‌شب‌بازی در كافه‌ كتاب‌ها.  

نظر شما