شناسهٔ خبر: 92898 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

کوثری:

مشکلی با بیان همه واقعیت‌های جنگ نداریم

کوثری43 نماینده مجلس گفت: در جنگ محدودیت یا رودربایستی وجود نداشت و ما حرفی نداریم که همه واقعیت‌ها بیان شود و اینها باید به عنوان تاریخ ذکر شوند.

به گزارش  نماینده به نقل از تسنیم، صبح امروز مراسم رونمایی و نقد و بررسی «نبرد در کانال ماهی» نوشته مهدی خداوردی‌خان با حضور سردار محمد اسماعیل کوثری، سردار گلعلی بابایی و امیر رزاق‌زاده در محل سرای اهل قلم برگزار شد.

در این مراسم ابتدا سردار کوثری به عنوان فرمانده لشکر ۲۷ محمد رسول الله (ص) در طی عملیات کربلای ۵ به بیان لزوم عملیاتی کردن این رویداد تاریخی پرداخت و در ادامه به تبیین نکاتی درباره عدم پذیرش قطعنامه در سال ۶۰ اشاره کرد و گفت: تاریخ دفاع مقدس دو نقطه عطف دارد، یکی آزادسازی خرمشهر به سبب بازگرداندن بخش مهمی از خاک کشور و دیگری عملیات کربلای ۵ که نمود ایستادگی و مقاومت بی‌نهایت ایرانیان است.

وی دلیل عدم پذیرش قطعنامه را مشخص نکردن کشور متخاصم و برآورد نکردن خسارت وارد شده به ایران دانست و گفت: این مساله حق مسلم ایران بود که ما از آن دفاع کردیم.

وی با اشاره به این مساله که آمریکا در جنگ جهانی دوم با وجود سرنگونی هیتلر، دست به جنایت و کشورگشایی زده است، تصریح کرد که با گذشت ۶۰ سال از این رویداد هنوز برای تبلیغ کارشان فیلم می‌سازند.

نماینده مردم تهران در مجلس با تاکید بر اینکه ایران در جنگ با عراق قصد کشورگشایی نداشته است و تنها به دفاع از خاک خود پرداخته است، گفت: عراقی‌ها قصد داشتند در عرض سه روز خوزستان را از ایران جدا کنند و برای این مهم از حضور تعداد زیاد مستشار آمریکایی پیش از انقلاب بهره بردند. آنان در محاسبات نظامی خود اشتباه نکرده بودند ولی با نیروی مقاومتی روبرو شدند که آن را حساب نکرده بودند.

وی با تاکید بر این مساله که تمام اقشار مردم در جنگ حضور داشتند، خواستار آن شد که در امر نوشتن همه را در نظر بگیریم. وی در ادامه گفت: تقاضا می‌کنم کیفیت کارها به قدری بالا رود که این آثار به عنوان سندی تاریخی به جای بمانند.

کوثری از شهید علیرضا نوری، خاطره عدم پذیرش مقام جانشینی راه‌آهن سراسری کشور تنها برای حضور در جبهه توسط او را نقل کرد.

وی با تاکید بر اینکه در جبهه فرهنگ کوچه و بازار وجود داشته است، گفت: در جنگ محدودیت یا رودربایستی وجود نداشت و ما حرفی نداریم که همه واقعیت‌ها بیان شود و اینها باید به عنوان تاریخ ذکر شوند.

 

نظر شما