شناسهٔ خبر: 92829 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

نویسنده کتاب «همت»: از شکایت خانواده شهید تبرئه شدم

محمدعزیزی43 محمد عزیزی نویسنده کتاب جنجالی «همت» که سال گذشته به دلیل شکایت خانواده شهید همت از بازار جمع‌آوری شد، از صدور حکم دادگاه شکایت خانواده شهید از خود خبر داد.

به گزارش نماینده از مهر، محمد عزیزی ناشر و نویسنده کتاب «همت» که چندی پیش با شکایت همسر و فرزند شهید همت به دادگاه فراخوانده شده بود با حضور در غرفه خبرگزاری مهر در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به توضیحاتی پیرامون این دادگاه پرداخت.

عزیزی اظهار داشت: همسر شهید همت و پسر او مصطفی همت حدود ۵ ماه قبل از من شکایت کردند و عنوان داشتند که کتاب من سراپا کذب است و بخش‌هایی از آن به تعبیر آنها فرض‌نامه عنوان شد. البته از نظر من مشخص بود که این اتهامات نادرست است به خاطر اینکه من فردی فرهنگی و یک معلم، پژوهشگر و محقق هستم و هرگز هم اهل دروغ و افترا و نوشتن مطالبی که به ادعای آقای مصطفی همت «باطل است» نبوده و نیستم.

عزیزی ادامه داد: زندگی من چه در بحث نگارش چه در بحث تدریس نشان داده که هیچ‌وقت ادعای واهی نکردم همیشه سعی کردم چه در مقام ناشر، چه نویسنده و چه سردبیر و مدیرمسئول مجله رودکی دروغ نگویم و از جاده حقیقت خارج نشوم به همین خاطر این اتهام هم برای من بسیار سنگین بود و در کنارش تبلیغات گسترده‌ای هم از سوی آنها در مطبوعات و فضای مجازی درباره‌اش ایجاد شده بود با این حال در این یک سال سعی کردم به حرمت نام شهید همت و خانواده او سکوت کنم.

وی تصریح کرد: کتاب من براساس اسناد و مدارک غیرقابل انکار نوشته شده و به همین خاطر در دادگاهی که به منظور بررسی شکایت این خانواده محترم برپا شد ادعای آنها غیرقابل استناد و وجاهت قانونی تشخیص داده شد و حتی هنگامی که به خواست همسر شهید همت و فرزندش رای دادگاه بدوی برای بررسی مجدد به دادگاه تجدیدنظر رفت هم رای دادگاه اول تایید شد و از نظر حقوقی و قانونی معلوم شد که کار محمد عزیزی در تالیف کتاب همت ایراد قانونی نداشته است.

وی تصریح کرد: کتاب من از نظر وزارت ارشاد هم مجوز گرفته است و پس از بررسی مجدد هم هیچ منعی برای انتشار ندارد با این همه من به عنوان نویسنده هنوز هم آرزو می‌کنم همسر محترم شهید همت و فرزندش در پروسه تجدید چاپ این کتاب اگر نظر قابل اصلاحی قابل قبولی دارند که مستدل باشد به من ارائه کنند تا من آن را در چاپ بعدی اصلاح کنم وگرنه طبیعی است که من نمی‌توانم از یک دهه کار خودم روی این کتاب صرفنظر کنم و به زودی نیز آن را تجدید چاپ خواهیم کرد.

نظر شما