شناسهٔ خبر: 92811 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

عضو کمیسیون صنایع در واکنش به پیشنهاد شرکت پژو:

ناخواسته فرمان رهبری را روی زمین نگذاریم/ تولید خودروهای لوکس در کشور پایگاهی برای صادرات در منطقه

سیدمحمد بیاتیان/2 عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولان باید حواس خود را جمع کنند تا ناخواسته در شرایطی قرار نگیریم که موجب تشدید جولان خودروهای لوکس شود و فرمان رهبری را روی زمین بگذاریم.

سیدمحمد بیاتیان در گفتگو با «نماینده» درخصوص اظهارات شرکت پژو مبنی بر صادرات خودروهای لوکس به ایران پس از لغو تحریمها گفت: اگر این خودروها بالاتر از ۲۵۰۰ سی سی باشد شامل قانون ممنوعیت واردات می شود.

نماینده بیجار اظهار داشت: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری درباره «جولان دادن خودرو های لوکس در خیابانها» مسئولان باید حواس خود را جمع کنند تا ناخواسته در شرایطی قرار نگیریم که موجب تشدید جولان خودروهای لوکس شود و فرمان رهبری را روی زمین بگذاریم.

عضو کمیسیون صنایع خاطرنشان کرد: به عقیده من تکلیف روشن است، شرکت پژو مدتهاست با خودروسازهای ما همکاری داشته و باید از ابتدا موضوع تولید خودرو در کشور مطرح شود. من فکر می کنم نیاز چندانی به واردات این نوع خودرو ها نیست.

وی افزود: ایجاد زیرساختهای لازم و مناسب در کشور جهت تولید ماشین های لوکس و در اختیار گذاشتن این فناوری توسط پژو خوب است، اما با توجه به این که توان و قدرت خرید مردم برای این نوع خودرو ها وجود ندارد باید تولید خودروهای لوکس در کشور را به دید پایگاهی برای صادرات این نوع ماشین ها در منطقه و کشورهای آسیایی نگاه کنیم.

نظر شما