شناسهٔ خبر: 92798 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

توصیه آیت‌الله نوری به تیم هسته ای ایران

نوری همدانی/431 مرجع تقلید شیعیان گفت: تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ما با اقتدار با ‌مسئولان سطوح عالی ۱+۵ مذاکره می‌کنند، از همین رو همواره باید عزت اسلامی را مدنظر داشته باشند و آن را حفظ کنند.

به گزارش نماینده به نقل از تسنیم، آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار معاونان و مرزبانان، پلیس فرودگاه و راه‌آهن، یگان ویژه نیروی انتظامی موضوع شکرگزاری را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: از مهم‌ترین وظایف بندگان شناخت نعمات و شکرگزاری از این نعمات است.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه نعمت ولایت اهل بیت(ع) اعظم نعمات الهی به بندگان است، افزود: شناخت ولایت اهل بیت(ع) نیز یکی از راه‌های شکرگزاری از این نعمت است چراکه آنها ما را به‌سمت سعادت هدایت کردند.

استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به اینکه ولایت اهل بیت(ع) در سه دسته ولای محبت، ولای هدایت و ولای حکومت و زعامت جای می‌گیرد، تصریح کرد: ولای حکومت و زعامت بدان معناست که حکومت به‌عهده پیامبر است و در غیاب ایشان امام معصوم در این جایگاه قرار دارد.

وی با بیان اینکه در زمان غیبت امام معصوم فردی با ویژگی‌های مشخص در این جایگاه قرار می‌گیرد خاطرنشان کرد: نایب امام معصوم باید فقیه، مجتهد، مدیر و مدبر، شجاع و دارای عدالت و تقوی باشد تا بتواند زمام امور سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و امور جامعه را در دست بگیرد.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به اینکه نخستین وظیفه ما در نظام جمهوری اسلامی شناخت درست نظام ولایی است، گفت: ولایت فقیه، امنیت پایدار و روحیه خودباوری از مهم‌ترین دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی است.

مرجع تقلید شیعیان عزت و عظمت نظام اسلامی را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: تیم مذاکره کننده هسته‌ای ما با اقتدار با وزرا و مسئولان سطوح عالی ‌۱+۵ مذاکره می‌کنند، از همین رو همواره باید عزت اسلامی را مدنظر داشته باشند و آن را حفظ کنند.

نظر شما