شناسهٔ خبر: 92795 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

لاریجانی:

برخی از رفتارهای سیاسیون غرب با عقل هیچ سازگاری‌ ندارد

جواد لاریجانی مدیر پژوهشگاه دانش‌های بنیادی کشور با بیان اینکه برخی از رفتارهای سیاسیون غرب با عقل و منطق هیچ سازگاری‌ ندارد، گفت: انرژی هسته‌ای سالیان زیادی است که در کشور ایران وجود داشته و این در حالی است که حساسیت‌های غربی موجب معروف شدن این علم ایرانی ها در سطح بین‌المللی شده است.

به گزارش نماینده به نقل ازمهر، محمد جواد لاریجانی پیش از ظهر امروز در مراسم عملیات اجرایی پژوهشکده رصد خانه ملی قمصر با تاکید بر اینکه در حال حاضر برخی از رفتارهای سیاسیون غرب، علم را نیز آلوده کرده است، اظهار داشت: از این رو اخراج دانشجوی ایرانی از دانشگاه به بهانه اینکه امکان دارد رشته تحصیلی این دانشجو در آینده خطر ساز باشد مصداقی بر این مدعاست.

وی با بیان اینکه برخی از رفتارهای سیاسیون غرب با عقل و منطق هیچ سازگاری‌ ندارد، افزود: دراین راستا باید یاد آور شوم که انرژی هسته‌ای سالیان زیادی است که در کشور ایران وجود داشته و این در حالی است که حساسیت‌های غربی موجب معروف شدن این علم ایرانی ها در سطح بین‌المللی شده است.

مدیر پژوهشگاه دانش‌های بنیادی کشور با بیان اینکه برخی از رفتارهای نادرست غربی‌ها تبادل علم بین دانشمندان ایرانی و غربی را نیز تحت تاثیر قرار داده است، ادامه داد: در حال حاضر با توجه به جمع آوری مستنداتی مبنی بر جلوگیری از نشر مقالات علمی دانشمندان ایرانی در سطح جهان توسط غربی‌ها این اقدام از سوی مراجع بین‌المللی در حال پیگیری است.

وی که معتقد است راه اندازی رصد خانه ملی بنیه‌ای قوی‌تر و علمی تر از انرژی هسته‌ای می‌خواهد، بیان داشت: غربی‌ها از پیشرفت علم و فناوری در ایران می‌ترسند و این در حالی است که تاسیس رصد خانه ملی اقدام بزرگ علمی است.

لاریجانی تاسیس رصد خانه کامو و چوگان در بخش قمصر کاشان را یکی از مهم‌ترین اقدامات ۳۵ سال اخیر در کشور عنوان کرد و افزود: این اقدام نه تنها در دوران انقلاب بلکه در چندین قرن گذشته در سطح جهان بی نظیر بوده است.

وی با تاکید بر اینکه در دولت اصلاحات دو طرح مهم رصدخانه ملی و شتابگر ملی به تصویب رسید و بودجه‌ای برای این طرح‌ها نیز تخصیص داده شد، گفت: در اواخر دولت اصلاحات مسئولیت اجرایی این پروژه‌ها به پژوهشگاه بنیادی داده شد و در دولت قبل نیز با دستور رهبر معظم انقلاب ۴.۵ میلیون یورو برای تامین بهترین تجهیزات مورد نیاز در کشور فنلاند به این طرح‌ها اختصاص یافت.

مدیر پژوهشگاه دانش‌های بنیادی کشور با اشاره به توسعه رصدخانه کامو در آینده اظهار داشت: این رصد خانه به پژوهشگاه بنیادی کشور وصل خواهد شد که به دنبال آن رصدسرا را نیز بهره‌برداری خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه ایده‌های خوبی در حوزه علم نجوم از دولت آقای رفسنجانی آغاز شده است، ادامه داد: در دولت وی توسعه کمی دانشگاه‌ها و دانشجویان را داشتیم و در دوره دوم این دولت نیز مراکز عمده تحقیقاتی نیز بهره‌برداری شده است که از آن جمله پژوهشگاه دانش‌های بنیادی، شیمی، پلیمر، مهندسی مواد و ژنتیک را داشتیم.

لاریجانی با اشاره به راه اندازی شتابگر علمی در قزوین نیز بیان داشت: این پروژه در زمینی ۱۰۰ هکتاری در حال طراحی است که از رصد خانه کامو بزرگ‌تر است و پنج هزار کارشناس نیز در آن فعالیت دارند.

وی با تاکید بر اینکه دولت در سال جاری اعتبارات خوبی را برای رصد خانه کامو اختصاص خواهد داد، افزود: این پژوهشگاه برای فعالیت‌های بهتر نیاز به اعتبار ۳ هزار میلیارد تومانی دارد و باید هر چه زودتر محقق شود.

نظر شما