شناسهٔ خبر: 92686 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

اظهارنظر رییس سازمان سینمایی درباره «خانه دختر» و «نهنگ عنبر»

ایوبی43 رییس سازمان سینمایی درباره مجوز اکران دو فیلم «خانه دختر» و «نهنگ عنبر» تاکید کرد شورای پروانه نمایش تنها مرجع تصمیم‌گیرنده اکران فیلم‌ها است.

به گزارش نماینده از مهر، حجت‌الله ایوبی در حاشیه مرحله اول طرح امنیت محله محور و جمع‌آوری و امحاء محصولات مخرب فرهنگی اظهار کرد: در برنامه‌های سال ۹۴ اعلام کرده‌ایم که یکی از اولویت‌های اصلی سازمان سینمایی مبارزه با قاچاق است.

وی به تشکیل ستاد صیانت و مقابله با قاچاق اشاره کرد و گفت: از سال گذشته جلسات متعددی با پلیس امنیت برقرار شد چرا که متاسفانه در سال گذشته قاچاقچیان با امنیت خاطر در تکثیر فیلم و دی‌وی‌دی‌ها عمل می‌کردند.

ایوبی درباره جلسات مستمر سازمان سینمایی و نیروی انتظامی و قوه قضاییه هم گفت :مراکز تکثیرهای غیرقانونی شناسایی شد و از یک هفته گذشته با اهالی سینما شروع به شناسایی مراکز کردیم و آنچه هم‌اکنون شاهد آن هستید -کشف و انهدام یک میلیون و ۳۰۰ هزار لوح فشرده- از همکاری نیروی انتظامی با سازمان سینمایی حاصل شده است.

وی به خانواده‌هایی که فرزندانشان DVD و CD می‌فروشند، گفت: این خانواده‌ها بدانند که فرزندانشان مال غیر می‌فروشند و این همان سرقت و دزدی است.

رئیس سازمان سینمایی در پاسخ به پرسش خبرنگاران در مورد نمایش «خانه دختر» و «نهنگ عنبر»، گفت: مثل همه فیلمهای دیگر این دو فیلم نیز باید در شورای پروانه نمایش دیده شوند. شورای پروانه نمایش تنها مرجع تصمیم‌گیرنده اکران فیلمهاست و این شورا در مورد اکران تصمیم می‌گیرد و دو فیلم «خانه دختر» و «نهنگ عنبر» روند عادی را طی می‌کنند و رفت و برگشتی که بین شورای پروانه نمایش و صاحبان این فیلمهاست به طور عادی است تا اگر اصلاحی لازم است صورت گیرد.

نظر شما