شناسهٔ خبر: 92672 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

پیشرفت فیزیکی ۴۷ درصدی مسکن مهر به روایت انجمن انبوه‌سازان تهران

مسکن 43 در حالی انجمن انبوه‌سازان استان تهران پیشرفت فیزیکی مسکن مهر فازهای ۵ و ۹ شهر پردیس را ۴۷ درصد اعلام کرده و از آماده تحویل شدن ۹۰ درصد این واحدها تا پایان امسال خبر داده که مطابق آمار رسمی پیشرفت این واحدها تا دیروز ۳۸ درصد بوده است.

به گزارش نماینده ازتسنیم، انجمن انبوه‌سازان استان تهران در واکنش به خبر "اخبار ضد و نقیض از توقف مسکن مهر پردیس" اعلام کرد پیشرفت فیزیکی واحدهای مسکن مهر فازهای ۵ و ۹ حدود ۴۷ درصد است که بیش از ۹۰ درصد این واحدها تا پایان امسال آماده تحویل به متقاضیان است.

در توضیحی که انجمن انبوه سازان استان تهران به  تسنیم ارسال کرده، آمده است؛ "روز چهارشنبه ۱۶/۲ /۹۴  گزارشی در تسنیم با عنوان"اخبار ضدونقیض از توقف مسکن مهر پردیس"  منتشر شد که در بخشی از آن اطلاعات نادرستی در مورد فاز پنج مسکن مهر پردیس قید شده بود. از این رو شرکت بین المللی توسعه شهرسازی ایرانیان وابسته به انجمن انبوه سازان استان تهران به عنوان مجری فاز های ۵ و ۹ مسکن مهر پردیس جوابیه ای را به شرح زیر آماده کرده است که ضروری است  جهت تنویر افکار عمومی  در آن رسانه محترم منتشر گردد.

۹۰ درصد واحد های فاز ۵ و ۹ مسکن مهر پردیس تا پایان امسال آماده تحویل می باشد. حسن محتشم رئیس انجمن انبوه سازان استان تهران با اعلام این خبر افزود: آمار و ارقامی که در مورد میزان پیشرفت فیزیکی پروژه های فاز ۵ مسکن مهر پردیس منتشر شده، دقیق نیست و بر اساس آخرین آمار رسمی موجود در حال حاضر میزان پیشرفت فیزیکی  پروژه ها در فاز ۵ و فاز ۹ مسکن مهر پردیس که اجرای آن بر عهده انجمن انبوه سازان استان تهران می باشد، در حدود ۴۷ درصد است.

محتشم افزود: شرکت بین المللی توسعه شهرسازی ایرانیان وابسته به انجمن انبوه سازان استان تهران ساخت ۹ هزار و ۴۲۲ واحد در فازهای ۵ و ۹  پردیس را بر عهده دارد که با توجه به شرایط موجود بیش از ۹۰ درصد این واحد ها تا پایان امسال آماده واگذاری به متقاضیان خواهد بود و نگرانی جدی در این زمینه وجود ندارد.

رئیس انجمن انبوه‌سازان استان تهران  با اشاره به رسالت مهم رسانه‌ها در اعلام حقایق و اطلاعات درست و به روز به مخاطبان افزود: درخواست ما این است که رسانه های گروهی و مطبوعات از انتشار آمار های کلی و تاریخ گذشته در مورد مسکن مهر خودداری کنند و گزارش های خود را بر اساس گمانه‌زنی‌ها یا اظهار نظر های غیر کارشناسی مخدوش ننمایند. "

توضیح تسنیم: براساس آمار شرکت عمران پردیس پیشرفت فیزیکی واحدهای مسکن مهر فاز ۹ تا تاریخ ۲۰ اردیبهشت سال ۱۳۹۴ (دیروز) ۳۸.۸ درصد بوده، پیشرفت فیزیکی ۶ هزار و ۲۳۲ واحد مسکن مهر فاز ۵ نیز ۳۷.۹ درصد است. بنابراین با جمع این درصدها و تقسیم آنها بر ۲ مشخص می‌شود که مجموع پیشرفت فیزیکی واحدهای مسکن مهر فازهای ۵ و ۹ شهر پردیس ۳۸.۳۵ درصد است نه ۴۷ درصد.

با توجه به تفاوت فاحش و قابل تامل بین رقم اعلام شده از سوی انجمن انبوه‌سازان استان تهران و شرکت عمران شهر پردیس به‌عنوان متولی این بخش شایسته است دست‌اندرکاران ساخت مسکن مهر آمار درست و مستندی از پیشرفت فیزیکی پروژه‌های این طرح ارائه کنند تا این آمارها تناقضی با آمارهای رسمی نداشته باشد.

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۴-۰۲-۲۱ ۱۱:۱۷اسدی 0 0

    سلام
    بنده جزو کسانی هستم که به واسطه تحصیلاتم هم در این فاز پردسی مشغول بکار بوده ام هم از نزدیک با مسائل آن آشنا هستم و هم از قضای روزگار واحدی از این فاز مسکن مهر ثبت نام کرده ام.
    به جرات میتوانم بگم در این بخش دروغهایی به مردم و رسانه ها اعلام میشود که اهل فن شاخ در نیاورند تعجب آور است .
    مثلا سرعت ساخت بدون طول مدت ساخت بررسی میشود ( نمودار گانت چارت ) که اهمیت مدت اجرا از درصد پیشرفت مهم تر و مکمل آن است ، مثلا 40% پیشرفت طی 1 سال یا 3 سال تفاوت نمیکند؟
    یا بحث نوع زمین که تپه ماهور است با امکانات و ماشین آلات قوی تر و بیشتر در مدت کمتر قابل آماده سازی است ، وقتی پیمانکار با یک یا دو دستگاه ماشین مستعمل میخواهد کل کار را اجرا کند طولانی و هزینه بر شدن پروژه طبیعی است کما اینکه همین شرکت کوزو در فاز 11 با همین نوع زمین مانند پیمانکار ایرانی ( انبوه سازان ) کوتاهی نکرد .
    قطع به یقین شرکت عمران پردیس فاقد کارشناسان متبحر یا قدرت لازم جهت اعمال فشار به این پیمانکار است و اطمینان دارم ( جلساتی با مدیران ارشد عمران داشته ام ) آگاهی حتی اولیه از جزییات این پروژه را ندارند .
    
                                

نظر شما