شناسهٔ خبر: 92644 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

توضیح آشنا درباره ترمیم کابینه

حسام الدین آشنا مشاور رفرهنگی رئیس جمهور در صفحه صفحه فیس‎بوک خود نوشت: اگر تغییری هم در راه باشد خبر آن را مسئول مرکز بررسی‎های استراتژیک اعلام نمی‌کند.

به گزارش  نماینده به نقل از باشگاه خبرنگاران، "حسام الدین آشنا" در نوشته‎ای که در صفحه شخصی خود در فیس‌بوک منتشر کرد، گفت: اگر تغییری هم در راه باشد خبر آن را مسئول مرکز بررسی‎های استراتژیک اعلام نمی‌کند.  

وی تاکید کرده است: شایسته نیست که با درآمیختن یک تحلیل سیاستی با موضع گیری‎های فعالان سیاسی، یک شبه خبر ساخته شود.

مشاور فرهنگی رئیس جمهور تصریح کرد: من به مثابه یک تحلیل‎گر سیاستگذاری عمومی، به سوالات پاسخ دادم و تحلیل خود را از روندهای جاری و آتی در سیاست داخلی بیان کردم.

آشنا در بخش ابتدای این نوشته آورده است: «سالی یک بار با اندیشه پویا مصاحبه می‎کنم از چالشگری حرفه‎ای آنها خوشم می‎آید در عین حال فکر می‎کنم نقد چپ گرایی افراطی را باید در نشریه‎ای انجام داد که خوانندگانی از آن طیف دارد. امسال در تاریخ ۲۹/۱/۹۴ میزبان دو پرسشگر مطالبه گر بودم.

محور اصلی مصاحبه سیاست داخلی دولت بود، از جمله وقتی مصاحبه گر پرسید: در زمینه سیاست خارجی دکتر ظریف تلاش بسیار زیادی برای اعتمادسازی در سطح جهانی انجام داد و سعی کرد اقدامات اشتباهی که در دولت‎های قبلی اتفاق افتاده را در یک فرایند اعتمادسازی... از بین ببرد؛ ما در زمینه سیاست خارجی چنین سفیر صلحی را داشته‌ایم.

در زمینه اقتصادی هم وقتی رئیس جمهور دکتر نهاوندیان را در جایگاه نزدیک به خودش قرار می‎دهد می‎تواند به این معنا باشد که می‎خواهد به بخش خصوصی کشور پیام بدهد، یعنی سفیر صلحی برای بخش خصوصی، اما در فضای سیاست داخلی کدام انتخاب آقای روحانی حامل پیام مشابهی برای جامعه مدنی و گروه‎های سیاسی است، کدام سفیر صلحی است که آشتی ملی و گشایش در فضای سیاسی را ایجاد کند و برای آن اعتمادسازی انجام دهد؟

به او پاسخ دادم مهم‎ترین انتخاب در این زمینه انتخاب وزیر اطلاعات است، گزارش‌ها و بررسی‌های ما نشان می‌دهد که پس از انتخاب وزیر اطلاعات آرامش خوبی به فضای داخلی بازگشته است. در حوزه وزارت کشور رئیس جمهور با انتخاب وزیر کشوری که کاملا برای شخص رئیس جمهور مورد اعتماد بود و او را فراجناحی می‌دانست سعی کرد این پیام را به جامعه بدهد که با یک دوره توام با آرامشی مواجه خواهیم بود.

انتخاب استانداران هم عملا با موافقت هیات دولت انجام می‎شود، فقط وزیر کشور و رئیس جمهور در این باره تصمیم نمی‎گیرند؛ استاندارانی که انتخاب شده‎اند مورد تایید هیئت دولت هستند و البته هیچکس هم نمی‎تواند ادعا کند که بهترین انتخاب‎ها انجام شده است، برخی از سفرهای استانی برای تیم رئیس جمهور روشن کرد که برخلاف تصور اولیه بعضی از استانداران توانایی کافی برای اداره استان را ندارند؛ لذا تغییرات در دولت اتفاق خواهد افتاد هم در سطح وزرا و هم در سطح استانداران.»

 

نظر شما