شناسهٔ خبر: 92614 - سرویس چندرسانه‌ای
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

پیرزن ۹۰ ساله و نگهداری از ۴ فرزند معلولش+تصاویر

ننه حسین ویژگی بارزی که «ننه حسین» دارد، این است که هیچ‌گاه ندیده‌ام ناشکر باشد، گله و یا شکایتی بکند؛ همه دغدغه‌اش فرزندانش است.

به گزارش نماینده به نقل از تسنیم، گاهی اوقات تلنگرهایی در زندگی هر انسانی ایجاد می‌شود که سبب شده انسان با دید دیگری به دنیای اطراف خود، زندگی و خانواده خود بنگرد و به‌خاطر نعمت‌های حتی کوچکی که خداوند به وی اعطا کرده است، خداوند منان را سپاسگزار باشد.

ننه حسین

در این میان سلامتی شاید بزرگ‌ترین ودیعه الهی باشد که در وجود هر انسانی نمایان است؛ باید بابت این نعمت روزی هزار بار خداوند را سپاس بگوییم. ارزش این نعمت به‌ویژه زمانی که با شرایطی غیرعادی روبه‌رو می‌شویم بیش از پیش نمایان می‌شود.

ننه حسین

اما در گوشه‌ای از خانه‌های تمامی شهرهایمان، هستند کسانی که با انواع و اقسام معلولیت‌ها سر می‌کنند و البته هستند زنان و مردان و شیرزنانی و شیرمادرانی که از جان وجود خود برای فرزندانشان می‌گذارند.

ننه سکینه مهربانی ۹۰ساله، دارای ۴ فرزند پسر و ۴ فرزند دختر است. یک پسر و سه دختر او به‌طور مادرزادی از عقب‌افتادگی ذهنی رنج می‌برند. شرایط بسیار سخت مالی سبب شده امرار معاش خانواده‌اش را از طریق کمک‌های مردمی و اهالی محل تأمین کند. او را با نام «ننه حسین» می‌شناسند، نامی آشنا در نیشابور و غریب در روزگار ...

شاید اگر از مردم نیشابور بپرسید سکینه مهربانی کیست؛ کسی نتواند شما را کمک کند چراکه امروز همه او را با نام مستعار «ننه حسین» می‌شناسند.

ننه حسین

یکی از افرادی که از نزدیک در جریان مشکلات خانواده «ننه حسین» قرار دارد و نمی‌خواهد نامی از وی برده شود، در زمینه خانواده «ننه حسین» می‌گوید: به‌جرأت باید بگویم خداوند، «ننه حسین» را برای فرزندان معلولش نگه داشته است، وی نزدیک به ۹۰ سال سن دارد اما کاری که وی برای فرزندانش می‌کند، از عهده ۱۰ پرستار هم خارج است.

وی ادامه می‌دهد: کمتر کسی است که می‌تواند با این شرایط کنار بیاید اما «ننه حسین» این کار را کرده است. امروز «ننه حسین» فرزند ۵۰ساله خود را پوشک می‌کند و این کار هرکسی نیست؛ به‌نظر من مهمترین مسئله‌ای که باید برای این خانواده فراهم شود آرامش برای «ننه حسین» است و این آرامش جز با تعیین تکلیف فرزندانش فراهم نمی‌شود.

این فرد ادامه می‌دهد: تمام دغدغه «ننه حسین» این است که بعد از مرگش وضعیت فرزندانش چه می‌شود، فرزندانش نیاز به جای ثابتی برای رسیدگی دارند. باید از سوی دولت و یا هرجای دیگری برای آنها کاری انجام شود، بهزیستی نیشابور در سال‌های اخیر اقدام زیادی برای این خانواده انجام نداده و تنها منبع تأمین مالی آنها نیز کمک‌هایی است که از سوی کمیته امداد پرداخت می‌شود.

ننه حسین

وی با اشاره به اینکه تمام نیشابور سکینه مهربانی را با عنوان «ننه حسین» می‌شناسند، افزود: بسیاری از پزشکان نیشابور «ننه حسین» و فرزندانش را به‌صورت رایگان ویزیت می‌کنند و داروهای وی را نیز رایگان در اختیارش قرار می‌دهند، همسر «ننه حسین» ۳۰ سال است که فوت کرده و باید برای ساماندهی وضعیت فرزندانش اقدامی انجام شود.

ننه حسین

این فرد که با خانواده «ننه حسین» از نزدیک در ارتباط است، عنوان می‌کند: «ننه حسین» خودش با وجود مرگ همسرش فرزندانش را با وجود معلولیت بزرگ کرده است در صورتی که این کاری بسیار سخت است و قطعاً از عهده هرکسی برنمی‌آید. ویژگی بارزی که «ننه حسین» دارد این است که هیچ‌گاه ندیده‌ام که ناشکر باشد، گله و یا شکایتی بکند و بارها که او را دیده‌ام این ویژگی در ننه حسین بارز بوده است.

آری، «ننه حسین» یکی از مادران فداکار این سرزمین است، زنی که تمام دغدغه‌اش این است که پس از مرگش، سرنوشت فرزندانش چه می‌شود ...

نظر شما