شناسهٔ خبر: 92528 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

جعفری:

حکم دیوان محاسبات درباره "معتمدی" باید اجرا شود‌

سیداحمد معتمدی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: حکم دیوان محاسبات درباره رئیس کنونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر علی‌القاعده باید اجرا شود.

به گزارش نماینده قاسم جعفری عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره صدور حکم انفصال از خدمت رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر از سوی دیوان محاسبات کل کشور، اظهار داشت: اگر حکم صادر شده از سوی دادگاه یا دیوان محاسبات است، علی‌القاعده باید اجرا شود.

طی روزهای گذشته برخی از سایت‌های خبری اعلام کردند که معتمدی رئیس  کنونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با حکم دیوان محاسبات کشور به‌‌دلیل تخلفات مالی در زمان ریاست بر سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی به انفصال از خدمت محکوم شد.

این سایت‌های خبری اعلام داشتند که سیداحمد معتمدی در سال 1376 به‌‌عنوان رئیس وقت سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی با سهمیه ارزی وزارت علوم و ریالی سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی، 500هزار کیلوگرم (25 تریلی) مواد شیمیایی اکسید تیتان و مونوپنتاتریول (مواد کاربردی در رنگ‌سازی) را با ادعای استفاده برای طرح‌های تأییدی سازمان مزبور وارد کشور کرد.

وی بة خلاف این ادعا مواد وارداتی را در بازار آزاد به فروش رساند، اما براساس نظریه رسمی اداره حقوقی سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی هیچ مدرکی دال بر ورود این کالا به انبار سازمان و یا فروش و گشایش اعتبار وجود ندارد.

نظر شما