شناسهٔ خبر: 92442 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

کوثری مطرح کرد:

چرا دولت دربرابر تحقیر ملت ایران در مذاکرات‌ هسته‌ای هیچ واکنشی نشان نمی‌دهد؟

کوثری43 عضو کمیسیون امنیت ملی گفت:ملت ایران تحقیر را نمی پذیرد،سوال اصلی این است که چرا در مقابل این همه تحقیر ملت ایران واکنشی از طرف مسئولین دولتی نشان داده نمی شود و تیم مذاکره کننده در منفعل عمل می کند.

به گزارش نماینده اسماعیل کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، درباره لحن تحقیر آمیز مقامات سیاسی و نظامی آمریکایی در برخورد با توافقات هسته ای ایران اظهار داشت: برخورد تحقیر آمیز دولت آمریکا با ملت ایران به قدری سخیف است که اگر تیم دیپماتیک ایرانی میز مذاکره را ترک کند جای تعجب ندارد.

وی در ادامه گفت: ملت ایران تحقیر و تهدید را نمی پذیرد ولی سوال اصلی که رسانه‌ها باید از مسئولین دولتی بپرسد این است که چرا در مقابل این همه تحقیر ملت ایران واکنشی از طرف مسئولین دولتی نشان داده نمی شود و تیم مذاکره کننده در این حوزه منفعل عمل می‌کند.

نماینده مردم تهران تصریح کرد: ما همیشه گفته‌ایم که اگر طرف مقابل اخلاق و رفتار دیپماتیک را منطبق با اعتماد سازی رعایت نکرد، باید میز مذاکره را ترک کنند رهبر انقلاب هم بارها تاکید کرده‌اند که نباید به مسئولین آمریکایی اعتماد کنند، چرا از مسئولین دولتی سوال پرسیده نمی شود چرا آنها سکوت می‌کنند و یا همچنان به روش قبلی خود ادامه می دهد؟

کوثری با تاکید بر این که مجلس همیشه موضعی روشن و شفاف داشته و حرف خود را صریح زده است  گفت: باید قبول کنیم در بعضی موارد  خط قرمزها نادیده گرفته شده و باید مسئولین دولتی مورد سوال قرار بگیرند، ما خودمان از مجلس پیگری می‌کنیم و ما هم راه‌ها و اهرم‌های خود را داریم که به وقت مناسب از آنها استفاده خواهیم کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما