شناسهٔ خبر: 92408 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ

شلیک ۱۶۰ موشک عربستان به منطقه البقع در استان صعده

موشک عربستان نیروهای گارد مرزی عربستان منطقه «البقع» واقع در استان صعده را با ۱۶۰ موشک هدف قرار دادند.

به گزارش نماینده به نقل از پایگاه خبری العهد، عربستان سعودی از ساعت ۷ به وقت محلی روز جمعه دور جدیدی از حملات را علیه یمن آغاز کرده است که این حملات در مناطق شمالی یمن به ویژه استان صعده متمرکز شده است. ائتلاف حمله به یمن به رهبری عربستان سعودی روز گذشته اعلام کرد که تمامی مناطق صعده هدف نظامی خواهد بود.

شلیک ۱۶۰ موشک به منطقه البقع در استان صعده

نیروهای گارد مرزی عربستان منطقه «البقع» واقع در استان صعده را با ۱۶۰ موشک هدف قرار  دادند.

همچنین جنگنده‌های عربستان سعودی از ساعات اولیه بامداد امروز شنبه با ۱۶ حمله مناطق مختلف استان صعده را بمباران کردند که باعث تخریب کامل ۶ منزل مسکونی شده است و بر اساس این گزارش پرواز جنگنده‌های سعودی بر فراز صعده همچنان ادامه دارد.

همچنین بر اثر حمله جنگنده‌های سعودی به خودروهای شهروندان یمنی در منطقه «الیتمه» واقع در استان الجوف تعدادی کشته و زخمی شدند.

جنگنده‌های عربستان سعودی همچنین شهر «زنجار» در استان أبین را با چهار حمله هوایی هدف قرار دادند.

۳۵۵۳ شهید و ۶۲۷۱ زخمی در ۳۸ روز تجاوز عربستان به یمن

بیت الحریه در گزارش آماری به تعداد قربانیان تجاوز عربستان به یمن و جزئیات خسارت های وارده طی ۲۶ مارس(ششم فروردین) تا دوم ماه می(دوازدهم اردیبهشت) یعنی در طول ۳۸ روزپرداخته است.

بر اساس گزارش موسسه فریدوم هاوس یمن بیت الحریه، از ابتدای تجاوز آل سعود به یمن تا دوم می(۱۲ اردیبهشت)، آمار شهدا، سه هزار و ۵۵۳ نفر و تعداد مجروحان به شش هزار و ۲۷۱ نفر بوده است و البته با توجه به ادامه تجاوزات سعودی ها، این آمار همچنان در حال افزایش است.

کنترل ارتش یمن بر شهر «العریش» در عدن

از سوی دیگر کمیته‌های مردمی و ارتش یمن موفق شدند شهر «العریش» واقع در استان عدن در جنوب یمن  را به صورت کامل از عناصر گروه تروریستی القاعده پاکسازی کرده و مقادیری ادوات نظامی به غنیمت بگیرند.

از سوی دیگر ارتش یمن و کمیته‌های مردمی پیشروی خود را به سمت منطقه «المنداره» واقع در «شیخ عثمان» در استان عدن ادامه می‌دهند.

هیئت علمای یمن خواستار توقف بی‌قید و شرط حملات عربستان شد

عبدالسلام الوجیه دبیر کل هیئت علمای یمن تأکید کرد که ملت یمن در برابر تجاوز عربستان سعودی از شرف، آبرو و کرامت خود دفاع خواهد کرد.

وی همچنین تأکید کرد که حملات علیه یمن باید بدون قید و شرط متوقف شود.

آتش‌بس انسانی ۵ روزه در یمن از سه شنبه اجرایی می‌‌شود

"عادل الجبیر" وزیر خارجه عربستان سعودی در کنفرانس خبری مشترک با جان کری وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که آتش‌بس در یمن در ۲۲ اردیبهشت اجرایی می‌‌شود.

وی تأکید کرد، آتش‌بس از ۱۱ شب به‌وقت محلی و به‌مدت ۵ روز اجرایی می‌شود و مدعی شد که موفقیت این آتش‌بس در گروی عملکرد حوثی‌ها خواهد بود.

عربستان با ۱۰۷ موشک مناطق مختلف صعده یمن را هدف قرار داد

عربستان سعودی بعد از اعلام اینکه تمامی مناطق استان صعده هدف نظامی است در کمتر از دو ساعت بیش از ۸۰ موشک به مناطق الحصامه، المنازله، الکمب و ۲۷ موشک دیگر نیز به منطقه رازح واقع در صنعا شلیک کرد.

جنگنده‌های سعودی قبر شهید «حسین بدرالدین الحوثی» را تخریب کردند

جنگنده‌های عربستان سعودی روز جمعه ۲۳ حمله را به منطقه مران واقع در استان صعده یمن انجام دادند که ۱۴ حمله از این حملات قبر شهید حسین بدرالدین الحوثی را هدف قرار داد.

قبایل یمن مراکز نظامی جدیدی را در عربستان به کنترل خود درآوردند

قبایل یمنی در ادامه پیشروی‌های خود در داخل خاک عربستان مراکز نظامی دیگری را به کنترل خود درآورند.

پیش از این نیز این قبایل در پاسخ به تجاوز های عربستان، منطقه نجران عربستان را با خمپاره هدف قرار داده و برخی مراکز نظامی را به کنترل خود درآوردند.

عربستان تمامی مناطق استان صعده را هدف نظامی اعلام کرد

ائتلاف حمله به یمن به رهبری عربستان اعلام کرد که از ساعت ۷ روز جمعه تمامی مناطق صعده هدف نظامی به حساب می آید و ساکنان آن باید این منطقه را ترک کنند.

نظر شما