شناسهٔ خبر: 92350 - سرویس چندرسانه‌ای
نسخه قابل چاپ

وزیر ورزش درباره مزایده سرخابی ها چه گفت؟

محمود گودرزی 4 وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه بعید است مزایده سرخابی ها به نتیجه برسد گفت: یک از سیاست های دولت در حوزه ورزش خصوصی‌سازی باشگاه‌ها است زیرا این مهم موجب تقویت حوزه ورزش می شود.

به گزارش نماینده به نقل از مهر، محمود گودرزی روز پنجشنبه در نخستین همایش باشگاه های ورزشی خصوصی در مشهد مقدس بیان کرد: منطقی نیست که دولت ابتدا نسبت به راه اندازی و تاسیس باشگاه های ورزشی اقدام و سپس آن را به بخش خصوصی واگذار کند.

وی بیان کرد: باشگاه های ورزشی باید با حمایت و سرمایه بخش خصوصی راه اندازی شود زیرا در این حالت ظرفیت و توانمندی بیشتری حاصل می شود.

وی ادامه داد: رویکردی سنتی در ذهن عوامل بخش دولتی وجود دارد که اگر بخش خصوصی تقویت شود منجر به تضعیف بخش دولتی خواهد شد.

وی افزود: درحال حاضر برخی باشگاه‌های دولتی که با هزینه دولت فعالیت داشتند جدا شدن ازحمایت‌های دولت برایشان سخت است اما اگرخصوصی‌سازی باشگاه‌های دولتی با یک مکانیزم صحیح انجام شود باشگاه های ورزشی کمتر دچار آسیب خواهند و از ظرفیت های بخش خصوصی بیشتر می توان بهره برد.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: راهبرد دولت این است که بخش خصوصی در ورزش توسعه یابد و آن تعدادی از فعالان بخش خصوصی نیز که هم اکنون فعال هستند تقویت شوند.

وی تاکید کرد: البته باید فعالیت های باشگاه ها توسط دولت تعریف، قالب  آن مشخص و  استاندادرهای جهانی در آن لحاظ شود.

گودرزی اصلی ترین نهاد ورزش کشور را باشگاه‌های خصوصی عنوان کرد و ادامه داد: خصوصی سازی باشگاه های ورزشی نیازمند زمینه هایی است که باید فراهم شود.

مزایده سرخابی ها بعید است به نتیجه برسد

وزیر ورزش و جوانان همچنین با بیان اینکه بعید است طرح دو فوریتی مجلس درباره مزایده چهارم سرخابی‌ها به ‌نتیجه برسد به خبرنگاران گفت: امیدوارم باشگاه های استقلال و پرسپولیس در مزایده بعدی به فروش برسند.

وی با ابراز امیدواری از اینکه بهتر است هر چه زودتر خصوصی‌سازی باشگاه‌ها به سرانجام برسد افزود: در صورت وقوع این مهم دولت با شرایط بهتری قادر به تقویت حوزه ورزش است.

وی خصوصی‌سازی ۲ باشگاه پرسپولیس و استقلال را تجربه اول عنوان کرد و گفت: برای خصوصی‌سازی باشگاه‌های ورزشی تا شرایط لازم وجود نداشته باشد این امر محقق نمی‌شود.

۲۰ درصد باشگاه های خصوصی کشور غیر قانونی هستند

وزیر ورزش بیان کرد: در حال حاضر تعداد ۲۵ هزار باشگاه ورزشی در کشور فعالیت دارند که ۲۰ درصد آنها غیر قانونی هستند.

گودرزی در ادامه هدف اصلی ورزش را توسعه سلامت عمومی توصیف و بیان کرد: رابطه این توسعه با میزان هزینه کرد بخش درمان معکوس است یعنی هر چه بخش ورزش توسعه می یابد از هزینه بخش درمان کاسته می شود.

وی گفت: وظیفه باشگاه های ورزشی تامین سلامت جامعه و تقویت ورزش کشور در قالب ورزش همگانی است لذا اگر خروجی باشگاه ها عدم سلامت باشد باید جلوی فعالیت آنها را گرفت.

وی بیان کرد: بخشی از باشگاه ها تنها با انگیزه سودجویی راه اندازی می شوند و لذا با این دسته از افراد که به سلامت انسان ها لطمه وارد می کنند باید برخورد کرد.

نظر شما