شناسهٔ خبر: 92186 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

افزایش صادرات گاز ایران در سال ۹۴/جذب مشتری برای گاز پارس‌جنوبی

میدان گازی431 مدیر عامل شرکت انتقال گاز از افزایش حجم صادرات گاز ایران در سال‌جاری خبر داد و اعلام کرد: در سال‌جاری بخشی از گازهای پارس جنوبی تحویل مشتریان جدید گازی ایران می‌شود.

به گزارش نماینده از مهر، محمد علی امام با اشاره به برنامه ریزی برای افزایش حجم صادرات گاز طبیعی ایران در سال جاری، گفت: تا پایان سال جاری بخشی از گازهای تولید شده در فازهای پارس جنوبی به کشورهای همسایه و برخی از مشتریان جدید تحویل داده خواهد شد.

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران با اعلام اینکه همزمان با افزایش تولید و صادرات گاز ایران امسال ظرفیت انتقال گاز کشور هم افزایش می یابد، تصریح کرد: سال گذشته بیش از ۸۰ میلیون مترمکعب به ظرفیت انتقال گاز طبیعی افزوده شد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه در سال جاری سه پروژه جدید به منظور افزایش ظرفیت انتقال گاز ایران در مدار بهره برداری قرار می گرد، اظهار داشت: از این رو پیش بینی می شود امسال تاسیسات تقویت فشار گاز خنج، جهرم هشت و صفاشهر تا زمستان امسال راه اندازی و در مدار بهره برداری قرار خواهند گرفت.

امام با بیان اینکه این سه تاسیسات جدید تقویت فشار گاز در مسیر خط لوله هشتم سراسری راه اندازی خواهند شد، تاکید کرد: راه اندازی تاسیسات جدید و افزایش ظرفیت انتقال، پایداری شبکه گاز به ویزه در حوزه تجارت خارجی و صادرات گاز ایران را افزایش می دهد.

نظر شما