شناسهٔ خبر: 92165 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

قوامی:

ساختار نظارتی بانك ها ضعیف است

هادی قوامی 43 نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی گفت: ساختار حاكمیتی و نظارتی در بانك های کشور ضعیف بوده و این موضوع مشكل اساسی در نظام بانكی محسوب می شود.

به گزارش نماینده هادی قوامی بیان این که در ساختار و نحوه فعالیت بانک های کشور مشكلات متعددی وجود دارد كه باید به آن ها توجه شود، افزود: این در حالی است كه بحث بانكها در شورای پول و اعتبار به جمع بندی مناسبی رسیده است.

وی گفت: یكی از مشكلاتی اساسی موجود، بانك محور بودن است در حالی که برای انجام پروژه های مختلف و حرکت در مسیر توسعه می توان با همدلی بیشتر، زمینه و زیرساخت های لازم را فراهم کرد.

قوامی با اشاره به اینكه پایین بودن سرمایه بانكها یكی دیگر از مشكلات اساسی نظام بانكی در کشور است، افزود: با وجود این كه بانك ها دارایی هایی دارند كه باید به پول تبدیل و در قالب تسهیلات ارائه دهند اما غالبا از انجام این کار سرباز می زنند.

وی با بیان این که این موضوع به دلیل ساختار حاکمیتی و نظارتی ضعیف بر بانک ها است، تصریح کرد: باید نظارت بانک مرکزی بر عملکرد بانک ها افزایش یابد.

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی گفت: علاوه بر این فعالیت موسسات غیرمجاز پولی و اعتباری نیز نوعی بی انضباطی در بازار پول ایجاد كرده كه باید به آن توجه شود.

وی تصریح كرد: خوشبختانه در حدود دو سال اخیر برنامه و جهت گیری دولت یازدهم و بانك مركزی به سمتی بوده كه تورم از ۴۳ درصد به ۱۵ درصد كاهش یافته که برای رسیدن این میزان به ۱۰ درصد باید تمهیدات لازم انجام شود.

قوامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مطالبات پیمانکاران بخش های مختلف از دولت، اضافه كرد: عدم ایفای تعهدات دولت نسبت به پیمانكاران یکی دیگر از مشکلات موجود در برابر توسعه و اجرای پروژه های مختلف است كه دولت به دلیل محدودیت هایی موفق به پرداخت این مطالبات نشده است.

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی گفت: باید از تمامی ظرفیت ها برای عملیاتی شدن پروژه ها استفاده كرد تا شاهد رونق بیش از پیش استان و کشور باشیم.

منبع: مهر

نظر شما