شناسهٔ خبر: 92128 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

درخواست افزایش ۱۲ درصدی قیمت فرآورده‌های گوشتی در سال ۹۴

گوشت43 تولیدکنندگان فرآورده های گوشتی با اعلام اینکه امسال درخواست افزایش ۱۲ درصدی قیمت محصولات را داریم اعلام کردند که گوشت گاومیش وارداتی از هند به هیچ عنوان آلوده نیست.

به گزارش نماینده از تسنیم، عبدالرزاق علیمردانی امروز در نشستی خبری با اشاره به اینکه هزینه‌های تولید در سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، اظهارداشت: فراورده‌های گوشتی از سال گذشته  با افزایش قیمتی نداشت این در حالی است سایر هزینه ها از جمله دستمزد کارگران افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه برای افزایش قیمت یک آنالیز از قیمت تمام شده محصولات انجام و آن را به سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ارائه می کنیم، افزود: اما همیشه سازمان حمایت با قیمت های پیشنهادی ما مخالفت کرده و یا براساس اطلاعات و آمار خود مجوز افزایش قیمت اندکی را به واحدها ارائه می‌کند.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان فراوده های گوشتی در پاسخ به پرسش خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه تولیدکنندگان این بخش در سال ۹۴  پیشنهاد افزایش چند درصدی قیمت‌ها را اعلام کرده‌اند، گفت: امسال درخواست افزایش ۱۲ درصدی قیمت ها را به سازمان حمایت ارسال کرده‌ایم.

در ادامه این نشست خبری سیدمحمد موسوی یکی از اعضای هیأت مدیره اتحادیه تولیدکنندگان فرآورده‌های گوشتی عدم سرمایه‌گذاری در بخش تولیدات دام سنگین و خشکسالی‌های پی در پی را از جمله مشکلات تأمین گوشت عنوان کرد و افزود: لازم است ۲۰ الی ۳۰ درصد گوشت مورد نیاز این صنعت از کشورهای مجاز وارد شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون در چند نوبت از وزارت جهاد کشاورزی درخواست تعیین وقت ملاقات برای حل مشکلات خود کرده‌ایم، تصریح کرد: در حال حاضر هیچ توجهی به درخواست‌های ما نشده است و این صنعت در چالش تأمین کسری گوشت مورد نیاز خود که ۸۰ درصد آن از منابع داخلی تأمین می‌شود با مشکلاتی مواجه است.

*پیشنهاد تشکیل سازمان ملی غذا/گوشت گاومیش وارداتی از هند به هیچ وجه آلوده نیست

موسوی با بیان اینکه از سال ۷۲ تاکنون گوشت گاومیش از کشور هندوستان به ایران وارد و تاکنون مشکلی وجود نداشته است، اظهارداشت: متأسفانه در سال گذشته واردات این نوع گوشت را سازمان دامپزشکی به چالش کشیده و با اظهارنظرهای غیرکارشناسانه ضربه‌ای به صنعت تولید فرآورده‌های گوشتی وارد نموده‌اند.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان فرآورده‌های گوشتی با اشاره به اینکه برای صنعت غذا چندین وزارتخانه و دستگاه‌های اداری درگیر هستند، گفت: پیشنهاد ما این است که با تشکیل سازمان ملی غذا می توان جهت تأمین غذا برنامه‌ریزی کرده و پیش‌بینی‌های لازم مربوط به صنعت غذا انجام شود تا مشکلی پیش نیاید.

موسوی همچنین با انتقاد از دریافت مالیات بر ارزش افزوده از صنایع غذایی گفت: هم از تولیدکننده و هم فروشنده و هم مصرف‌کننده مالیات بر ارزش افزوده دریافت می‌شود در حالی که باید مالیات بر ارزش افزوده صنایع غذایی و تبدیلی کاهش یابد یا کلا برداشته شود.

 رئیس اتحادیه تولیدکنندگان فرآورده‌های گوشتی با اشاره به اینکه گوشت گاومیش وارداتی از هند به هیچ وجه آلوده نیست گفت: اظهارنظرهای غیرکارشناسانه موجب نابودی این صنعت خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما