شناسهٔ خبر: 92067 - سرویس تاریخ
نسخه قابل چاپ

برگی از خاطرات هاشمی رفسنجانی ؛

شماره تلفن منزل آیت الله هاشمی چرا تغییر کرد ؟!

چون شماره تلفن [منزل] عوض شده، ارتباط تلفنی کم بود. معمولاً وقتی که عده زیادی از شماره تلفن ما مطلع می‌شوند، آن را عوض می‌کنیم، زیرا علاوه بر مزاحمت زیاد، دشمنان هم سوء استفاده می‌کنند.

در خاطرات ۱۵ اردیبهشت ۱۳۶۵ هاشمی می خوانیم : صبح و عصر باران می‌بارید. آقای سرهنگ نوری فرمانده لشکر ذوالفقار آمد. گزارش وضع جبهه و نیروی زمینی را داد. چون شماره تلفن [منزل] عوض شده، ارتباط تلفنی کم بود. معمولاً وقتی که عده زیادی از شماره تلفن ما مطلع می‌شوند، آن را عوض می‌کنیم، زیرا علاوه بر مزاحمت زیاد، دشمنان هم سوء استفاده می‌کنند.

ظهر عفت مهمان خانم مطهری بود و من در خانه تنها بودم. عصر آقایان [محمدعلی]رحمانی و [علیرضا]افشار آمدند. درباره نیروهای اعزامی مذاکره شد. به نظر رسید در نحوه به کارگیری نیروها مشکلات جدی وجود دارد. هر دو از عدم حاکمیت ضوابط در اداره سپاه شاکی بودند. فرماندهی سپاه به خاطر مشکلات اساسنامه، ناچار به تخلف‌هائی است که به خاطر جنگ اعتراض جدی به آن نمی‌شود.
شب عفت و بچه‌ها مهمان فاطی بودند. برای من هم غذا آوردند. احمدآقا تلفنی درباره مساله جدید نظریه شورای نگهبان در خصوص لزوم تصویب ارجاع به داوری سوال کرد. گفتم چون در قراردادهای گذشته قید شده که به داوری ارجاع شود و اگر مجلس هم تصویب نکند، طرف ما مراجعه خواهدکرد.

نظر شما