شناسهٔ خبر: 91813 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

سرمقاله رسالت:

كليد حل مشكلات

محمدکاظم انبارلویی431

نماینده/محمدکاظم انبارلویی: مقام معظم رهبري در ديدار با كارگران سراسر كشور به مهمترين مسائل كشور بويژه معضلات اقتصادي اشاره نموده و فرمودند: "كليد مشكلات اقتصادي در لوزان، ژنو و نيويورك نيست، بلكه در داخل كشور و تقويت و رونق توليد داخلي است. " ايشان با بها دادن به توليد داخلي خطاب به مسئولين دولتي فرمودند: "مصرف كالاهاي خارجي را در صورت داشتن مشابه در داخل بر خود حرام كنيد. "

نوع نگاه به مشكلات كشور فوق‌العاده مهم است. اين‌كه نگاه ما به "بيرون" باشد يا "درون"، حكايت از دو نوع نگاه متفاوت است كه اولي اقتدار و امنيت ملي ما را به مخاطره مي‌اندازد و دومي متضمن استقلال ملي و امنيت اقتصادي و اقتدار ملت ايران است. برخي عادت كرده‌اند بدون رنج و زحمت و استقامت و پايداري همه چيز را "كليد در دست" تحويل بگيرند. اين نگاه فوق‌العاده خطرناك است و منابع ما را بر باد مي‌دهد و نيروي انساني كشور را به ذلت مي‌اندازد. مقام معظم رهبري با نامگذاري سال جديد و تشريح آن به بهانه‌هاي مختلف در سخنراني‌هاي بعدي گفتمان سال ۹۴ را تعيين كردند.

اصولگرايان براي صيانت از انقلاب و نظام بايد با شعار كليدي "آرامش، پيشرفت و رفاه در سايه همدلي و همزباني" به استقبال شعار سال بروند.

"آرامش" به مفهوم مراقبت از اقتدار و امنيت ملي در حالي كه انقلاب در محاصره گرگهاي جهاني است مهم است. هيچ چيز نبايد آرامش و امنيت ما را در داخل به مخاطره بيندازد. هر گونه حاشيه‌سازي و حاشيه‌نگاري بايد در داخل كنترل و مهار شود. "پيشرفت" كشور فقط در سايه آرامش به دست مي‌آيد. دشمن همواره طي سالهاي پس از انقلاب در پي
بر هم زدن اوضاع ما در داخل بوده است. حمايت از ليبرال‌ها و ضدانقلاب و برپايي جنگ‌هاي داخلي و خارجي به همين منظور در دستوركار آنها قرارگرفت اما با سد همدلي و همزباني ملت روبه‌رو شدند.

ما اگر به "رفاه" مي خواهيم برسيم بايد حتما آرامش داشته باشيم. از دل آرامش "پيشرفت" و "رفاه" بيرون مي‌آيد. ۱+۵ بيكار نيستند، ۱۰ سال در پشت درب مذاكرات التماس ‌كنند كه فناوري صلح‌آميز هسته‌اي را كنار بگذاريد چون اين فناوري آرامش آنها را برهم مي‌زند، پيشرفتهاي آنها را در زمينه توليد جنگ‌افزارهاي كشتارجمعي زير سئوال مي‌برد. به همين دليل حتي روي يك سانتريفيوژ هم با ما چانه‌زني مي‌كنند.

ما در سال ۹۴ بايد تصميم‌هاي بزرگ و سرنوشت‌ساز بگيريم. مقاومت ملت ايران در سال ۹۴ مفهومي متفاوت از سالهاي گذشته دارد. اين تصميم‌هاي بزرگ نياز به "همدلي و همزباني" دارد.

ما تصميم‌هاي بزرگ در كشور را بايد زير سقف گفتگوي ملي ببريم. براي همين لازم است مشفقانه حرف بزنيم و از تحقير و توهين و متهم كردن هم بپرهيزيم و زحماتي را كه تاكنون براي اقتدار ايران كشيده شده ناديده نگيريم.

دولت بايد بداند براساس چه سرمايه‌اي اكنون بر سر ميز مذاكره برد - برد نشسته است. انكار آن سرمايه، از پيش اصل معامله را بر باد مي‌دهد. ما ملتي بزرگ با عزمي پولادين و استقامتي كه كوهها را جابه‌جا مي‌كند داريم.

همين سرمايه كافي است كه در حل مشكلات فقط نگاه به "درون" داشته باشيم. اكنون كه دولت راهبرد "مدارا با دشمن" را پيش گرفته، نبايد "مروت با دوستان" را فراموش كند، ضمن آنكه سياست مدارا با دشمن در حالي كه دشمن همواره بر طبل خصومت‌ورزي مي‌كوبد جاي تامل دارد. اين رويكرد همدلي و همزباني در داخل به وجود نمي‌آورد.

فضا نبايد غبارآلود باشد، هيچ ضعفي نبايد در سايه حاشيه‌سازي‌هاي مصنوعي پنهان بماند. براي حل مشكلات كشور پروتكل مشخصي وجود دارد كه بايد به آن عمل شود. شرع و احكام مقدس اسلام، قانون اساسي، قوانين كشور بويژه در حوزه اقتصادي، قوانين مرتبط با اقتصاد مقاومتي، راهها را مشخص كرده است. بايد درست و صادقانه در همين مسير گام برداشت.

هيچ دليل و منطقي را براي از كار افتادن چرخ توليد در كشور نبايد پذيرفت. چرخ توليد ازجمله چرخ سانتريفيوژها بايد همچنان در كشور بچرخد و هزينه‌هاي آن را هرچه هست بپردازيم. به همين دليل بايد با فساد سياسي و اقتصادي با قدرت مبارزه كنيم. مفسدان سياسي و اقتصادي هر دو سر در يك آخور دارند، آن‌هم آخور وابستگي كشور به بيگانگان. اين آخور را بايد تعطيل كرد.

مقام معظم رهبري در ديدار با كارگران به اين نكته مهم انگشت تاكيد گذاشته و فرمودند: "با دزد دزد گفتن، دزد از سرقت دست برنمي‌دارد. بايد جلوي آن را گرفت. " ايشان مسئولان كشور را مورد خطاب قرار دادند و فرمودند: "مسئولان كشور روزنامه نيستند كه مدام راجع به فساد حرف بزنند. آنها بايد وارد عمل شوند و جلوي فساد را به معناي واقعي كلمه بگيرند. "

ديوان محاسبات كشور، سازمان بازرسي كل كشور و سازمان حسابرسي در مجلس، قوه قضائيه و دولت مخاطب اصلي مقام معظم رهبري هستند. آنها تكليف خود را بايد در برخورد عملي با فساد مشخص كنند. بدون برخورد قاطعانه و صريح و سريع با فساد، پديداري آرامش، پيشرفت و رفاه در سايه همدلي و همزباني ممكن نيست.

نظر شما