شناسهٔ خبر: 91767 - سرویس چندرسانه‌ای
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

دیپلم جهانی 'بازی منصفانه' به یک ایرانی رسید

سعید عبدولی شورای بین المللی بازی منصفانه بعد از بررسی فیلم مسابقه سعید عبد ولی و حریف کره ای وی دربازیهای آسیایی اینچئون، دیپلم جهانی بازی منصفانه را به کشتی گیر کشورمان تقدیم می کند.

به گزارش نماینده به نقل از ایرنا، بعد از حق کشی محرز داوران در مسابقه سعید عبدولی با حریف کره ای در بازیهای آسیایی 2014 اینچئون که درنهایت منجر به شکست نماینده کشورمان وعدم دستیابی وی به مدال طلا گردید، کمیته ملی المپیک طی نامه ای به شورای بین المللی بازیهای منصفانه (INTERNATIONAL COMMITTEE FOR FAIRPLAY) خواستار بررسی این موضوع گردید.

این شورا بعد از بازبینی فیلم این مبارزه و بررسی رای داوران با توجه به این که عبد ولی به رغم ناداواری به احترام تماشاگران ونفس برگزاری بازیهای ورزشی در اقدامی جوانمردانه اقدام به ادامه مسابقه تا پایان وقت قانونی نمود از وی تشکر و نماینده کشورمان را شایسته دریافت دیپلم جهانی 'بازی منصفانه' دانست.

به همین منظور شورای بازیهای های منصفانه در تاریخ 15 مهر ماه سالجاری در باکوی آذربایجان از سعید عبد ولی نماینده شایسته کشورمان برای دریافت دیپلم جهانی 'بازی منصفانه' دعوت بعمل آورد.

شورای بین المللی بازی منصفانه همه ساله با بررسی رقابتها و رویدادهای متعدد ورزشی، ورزشکارانی را که به روح ورزش و المپیزم احترام گذاشته و تصویری زیبا و جذاب از روح پهلوانی و برادری در ورزش به جا می گذارند دیپلم جهانی و جوایزی ویژه اعطا می کند.

عبد ولی کشتی گیر فرنگی کار وزن 71 کیلوگرم ایران دارای مدال طلای سال 2011 جهان است.

نظر شما