شناسهٔ خبر: 91531 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

ابتکار در نشست مشترک با معاون حقوقی رئیس جمهور عنوان کرد

برگزاری سومین همایش محیط زیست ایران با همکاری سه قوه

ابتکار. امین زاده رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: سیاست‌های کلی حفاظت از محیط زیست در مجمع تشخیص مصلحت نظام در حال نهایی شدن است.

به گزارش نماینده، معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست در نشست مشترک با معاون حقوقی رئیس جمهور طی سخنانی اظهار داشت: ما در امر حفاظت از محیط زیست از پشتوانه خوبی هم در قوانین فقهی و هم در قانون اساسی برخورداریم.

وی در ادامه افزود: به همان میزانی که توسعه در حال وقوع است به همان نسبت نیازمند قوانین جدید هستیم زیرا با مرور زمان با مشکلات و دعاوی مختلف حقوقی روبه‌روییم که بر همین اساس نیازمند راه‌ حل‌هایی هستیم که بتوانیم توسعه پایداری را از حفاظت از محیط زیست تدوین کنیم.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست با بیان اینکه ما بیشترین قرارداد چند جانبه‌ای بین‌المللی و منطقه‌ای را داشتیم تصریح کرد: در سال گذشته مجمع جهانی محیط زیست شکل گرفت تا ساز و کارهای لازم را به منظور هماهنگی کنوانسیون‌ها انجام دهد که حضور و نقش ما در این زمینه بسیار مهم و ضروری است تا بتوانیم نقش سازنده‌ای و موثری را داشته باشیم.

ابتکار خاطر نشان کرد: امسال سومین همایش محیط زیست ایران با همکاری سه قوه برگزار می‌شود که الان باید اقدامات لازم و نشست‌های تخصصی مربوط به حفاظت از محیط زیست در بحث پیشگیری قوانین و غیره انجام شود.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در ۱۷ اسفند سال گذشته گفت: فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه ما در حفاظت از محیط زیست نیازمند قوانین محکم و ضمانت اجرایی لازم هستیم، نشان دهنده اهمیت این مسئله است که  ما باید نسبت به تحقق این دو مهم اقدامات لازم را انجام دهیم.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست با بیان اینکه منشور حقوق شهروندی می‌تواند در امر حفاظت از محیط زیست بسیار راهگشا باشد، تاکید کرد: سیاست‌های کلی حفاظت از محیط زیست در مجمع تشخیص مصلحت نظام در حال نهایی شدن است.

ابتکار با تاکید بر ضرورت افزایش آگاهی مردم در قوانین حفاظت از محیط زیست گفت: ما در سال ۹۲، ۸ مورد حکم اعدام قطعی محیط‌بانان را داشتیم که با تعامل با خانواده‌های اولیا دم و قوه قضائیه توانستیم این احکام را شکسته و رضایت خانواده‌ها را جلب کنیم و هیچ مورد جدیدی هم در طول این مدت نداشتیم.

وی افزود: در سال گذشته حدود ۸۵۰ محیطبان آموزش تخصصی محیطبانی را گذراندند که بیشتر این آموزش‌ها در برگیرنده مسائل حقوقی بود و انشاءالله در سال ۹۴ سایر محیط‌بانان آموزش‌های تکمیلی را خواهند گذراند.

ابتکار در پایان خاطر نشان کرد: ما مجموعه استفتائاتی از مقام معظم رهبری را در موضوع حفاظت از محیط زیست جمع‌آوری کردیم که می‌تواند مبانی فقهی خوبی در امر حفاظت از محیط زیست باشد.

نظر شما