شناسهٔ خبر: 91338 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

شمخانی:

نباید اقتصاد را به مذاکرات هسته ای گره زد/ انتخابات نقطه قوت است نباید به سیاه نمایی بدل شود

علی شمخانی431 دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: امروز ملموس ترین و تعیین کننده ترین موضوع در کشور ما مسایل اقتصادی است و نباید این موضوع را به مسایل دیگر از جمله مذاکرات هسته ای گره زد.

به گزارش نماینده به نقل از صدا و سیما، علی شمخانی در همایش دولت، ملت، آینده مشترک و تنوع قومیتها که در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد افزود: نباید مباحث اقتصادی ما با مباحث محوری دیگر مثل مذاکرات هسته ای گره بخورد و باید هر محوری را به طور مجزا حل و فصل کرد و اینکه این موضوع در رسانه های ما چندان جدی تلقی نشده حکایت از آن دارد که رسانه های ما اهمیت موضوع را به درستی متوجه نشده اند.

وی افزود: درحال حاضر ۴ موضوع کلان پیش روی ماست که امروز و آینده نزدیک کشور را رقم می زند و اینها شامل مسایل منطقه ای، مذاکرات هسته ای، انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی و مسایل اقتصادی است.

شمخانی درباره مسایل منطقه ای گفت: امروز شرایط منطقه ای و جهانی به نحوی رقم خورده که تاثیر مستقیم و غیر مستقیم روی امنیت ملی ما دارد و وضعیت ما در منطقه به گونه ای است که کسی شک ندارد برنده تحولات منطقه ای هستیم و نفوذ و قدرت تاثیر گذاری ما هم  بیشتر شده است.

وی با اشاره به تحولات سیاسی عراق گفت: بازار عراق برای ما کاملا یک فرصت است و کشوری که یک روز تصمیم داشت حکومت ایران را ساقط کند امروز بدست کسانی اداره می شود که در روزگار صدام، ایران ملجا و پناه آنها بود.  

شمخانی درباره تحولات سوریه هم گفت: وضعیت سوریه کاملا استثنایی است و به اذعان غربیها اگر ایستادگی ایران مقابل داعش نبود امروزه ان گروه در دمشق برای غرب تعیین تکلیف می کرد.

وی افزود: البته این ایستادگی برای ما هزینه هم داشت ولی در عوض برای ما تولید قدرت کرد و مگر می شود بدون تحمل مرارت و سختی به موفقیت دست یافت؟

وی همچنین تحولات یمن را حاصل مبارزه مردمانی که در طول حکومت قبل نادیده گرفته می شدند با فساد و وابستگی دولت یمن دانست و گفت: در حمله عربستان به یمن هیچ یک از اصول بین المللی و انسانی رعایت نشد و گرچه ما تلاش کردیم پیش از این اتفاقات، از شدت رقابت عربستان با خودمان بکاهیم و پیامهای مثبتی به آنها دادیم اما عربستان بدلیل دریافت پیام هماهنگ از اسرائیل و آمریکا، مجری نقشه های خبیثانه علیه مردم یمن و ایران شد و امروز اگر صدام در حمله به ایران توانست سرنوشتی جز سقوط حکومتش رقم بزند حمله کنندگان به یمن هم قادر خواهند بود سرنوشت بهتری داشته باشند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی گروههای تکفیری منطقه را سربازان و پیاده نظام به کرسی نشاندن سیاستهای غرب در منطقه دانست و گفت: آنها به دنبال آن بودند تا در تهران و سایر شهرهای ایران اقداماتی تروریستی انجام دهند اما بدلیل نداشتن پایگاه اجتماعی، حمایتهای مردمی و اقتدار دستگاههای امنیتی ایران، کوچکترین حرکات آنها که با پول عربستان و امارات سامان داده شده اند، در نطفه خفه شد.

شمخانی با اشاره به درپیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: انتخابات نقطه قوت نظام ماست و نباید اجازه دهیم به سیاه نمایی، اقدامات غیر اخلاقی و طایفه گری بدل شود.

وی حرکت پیامبر اکرم (ص) در بدو بعثت و انقلاب اسلامی ایران را حرکتی با ماهیت فرهنگی و نرم دانست و تصریح کرد : امروز دشمن تلاش می کند با همین تلاشهای فرهنگی و تهدید نرم، حوزه فرهنگ ما را هدف قرار دهد چراکه در عرصه تهدید نظامی موفقیتی نداشته است.

 

نظر شما