شناسهٔ خبر: 91088 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

ایران مهمان ویژه نمایشگاه کتاب مسکو؛ دریافت ایده درنمایشگاه تهران

نمایشگاه کتاب مسکو مدیر موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی گفت: در نمایشگاه امسال کتاب تهران و در غرفه‌ای که برای معرفی برنامه‌های ایران به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه کتاب مسکو دایر می‌شود، از مردم در این باره نظرخواهی خواهد شد.

به گزارش نماینده امیرمسعود شهرام‌نیا مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران در پاسخ به این سوال که با توجه به معرفی کشورمان به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو در سال جاری، ایران چه برنامه‌ای برای حضور در این آوردگاه فرهنگی دارد؟، گفت: تا پیش از شروع سال جدید شمسی، پیگیر بودیم که این موضوع رسمیت پیدا کند و اگرچه قبلاً توافقات مربوط به این مسئله صورت گرفته بود، مایل بودیم کتباً هم در این خصوص اقدام شود.

وی افزود: خوشبختانه این کار انجام شد و ستادی متشکل از نمایندگانی از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شکل گرفت و جلسات اولیه‌اش را هم برگزار کرده است و فکر می‌کنم عملاً تا پایان اردیبهشت ماه، چارچوب برنامه‌هایمان را تکمیل و عملیات اجرایی‌مان را شروع می‌کنیم.

قائم مقام و معاون اجرایی بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران همچنین از تخصیص فضایی (غرفه) برای معرفی برنامه‌های ایران به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه کتاب مسکو در این نمایشگاه خبر داد و ادامه داد: ما بنا داریم که از تشکل‌های مختلف نشر و بخش‌های فرهنگی و هنری کشور برای حضوری خوب در نمایشگاه کتاب مسکو، استفاده بیشتری بکنیم. البته طبیعتاً باید تلاش کنیم که اعتبارات لازم را در این خصوص جذب کنیم و اگر بتوانیم این کار را انجام دهیم، فکر می‌کنم بتوانیم حضوری پررنگ و آبرومند در نمایشگاه کتاب مسکو داشته باشیم.

شهرام‌نیا گفت: در همین غرفه هم که برای پوشش مهمان ویژه نمایشگاه کتاب مسکو و از سوی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران در نیم طبقه شبستان طراحی شده است، ما نظرات و پیشنهادها و ایده‌های مردم، فعالان عرصه نشر و نیز تشکل‌های مختلف و NGO ها را در این خصوص جمع‌آوری خواهیم کرد تا از ابتدای خرداد ماه که وارد فاز اجرایی موضوع خواهیم شد، نسبت به استفاده از این ایده‌ها اقدام کنیم.

مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران همچنین از حضور «سرگئی ایکا ایکین» رئیس نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد.

ایران امسال و برای اولین بار به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو انتخاب شده است. این نمایشگاه از ۱۲ تا ۱۷ شهریور امسال برگزار می‌شود.

منبع: مهر

نظر شما