شناسهٔ خبر: 91006 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

خجسته:

نخستین جلسه رسیدگی به طرح استانی شدن انتخابات مجلس برگزار شد

خجسته43 رئیس کمیسیون امور شوراهای مجلس از برگزاری اولین جلسه رسیدگی به طرح استانی شدن انتخابات مجلس در کمیسیون متبوعش خبر داد.

امیر خجسته نماینده مردم همدان و رئیس کمیسیون امور شوراهای مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی از برگزاری اولین جلسه رسیدگی به طرح استانی شدن انتخابات مجلس با حضور نمایندگان پیشنهاددهنده و کارشناسان در محل این کمیسیون خبر داد و اظهار داشت: نظر به اهمیت طرح استانی شدن انتخابات مجلس و دغدغه‌های اجتماعی مقرر شد تا طبق نظر رئیس مجلس این طرح به مدت 2 هفته با بررسی جامع و اخذ نظرات کارشناسی در کمیسیون مورد رسیدگی قرار گیرد.

وی بر همین اساس با اشاره به اهمیت اصلاح قانون انتخابات مجلس، افزود: بیش از یکصد سال از شروع به کار مجلس در کشورمان گذشته و ایراداتی که تاکنون در این زمینه وجود داشته چندان مورد توجه قرار نگرفته به همین دلیل کمیسیون شوراها به دنبال اصلاح نقاط ضعف موجود است.

رئیس کمیسیون امور شوراهای مجلس در ادامه تصریح کرد: ارتقای جایگاه مجلس و توجه به نقش احزاب و شوراها از جمله اهداف این طرح است، طرح استانی شدن انتخابات مجلس که از 2 سال گذشته در دست بررسی و پیگیری بوده علاوه بر اینکه با رویکرد ارتقای جایگاه مجلس تهیه شده به این نکته نیز توجه ویژه شده که شوراها به عنوان مجالس محلی تقویت و نقش آنها در اداره امور شهری پر رنگ شود و از طرفی احزاب به سمت ایفای نقش ملی حرکت کنند.

وی همچنین با اشاره به اصلاح قانون احزاب و شوراها در کمیسیون متبوعش، یادآور شد: برای اینکه استانی شدن انتخابات مجلس نتیجه بهتری به دنبال داشته باشد، در کمیسیون به زیرساخت‌های موضوع توجه ویژه شده و قانون احزاب و شوراها قبل از این مورد اصلاح قرار گرفت.

خجسته در پایان با انتقاد از عدم توجه به شوراهای محلی، خاطرنشان کرد: تبدیل شوراهای شهر به شوراهای شهرداری‌ها به هیچ عنوان قابل قبول نبوده و استانی شدن انتخابات زمینه‌ای برای ارتقای جایگاه شوراها به شمار می‌رود.

در انتهای این جلسه نشستی نیز با هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی برگزار و نظرات مخالفین و موافقین طرح مذکور مورد بررسی قرار گرفت.

منبع: فارس

 

نظر شما