شناسهٔ خبر: 90895 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

جعفرزاده:‌

یارانه پردرآمدها صرف اشتغال جوانان و تقویت زیرساخت‌ها شود

جعفرزاده43 یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تاکید بر لزوم حذف هرچه سریع تر یارانه ثروتمندان، حذف یارانه چند قشر جامعه را پاورچین اول دولت در این مسیر توصیف کرد.

به گزارش نماینده غلامعلی جعفرزاده در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا، اظهار کرد: براساس شنیده‌ها دولت یارانه ۴ گروه صرافان، ایرانیان خارج از کشور، اعضای هیئت مدیره بانک‌ها و جراحان و متخصصان را حذف کرده اما نکته مهم این جاست که یارانه این‌ها عدد قابل توجهی نیست، بنابراین نمی‌توان ایران را اولین گام دولت برای حذف یارانه ثروتمندان دانست بلکه این پاورچین اولی است که دولت برداشته است.

وی افزود: دولت هرچه سریع‌تر باید نسبت به حذف یارانه ثروتمندان اقدام کند زیرا در غیر این صورت ما با کسری بودجه مواجه خواهیم شد. دولت باید ماه به ماه یارانه گروهی از ثروتمندان را حذف کند و ما انتظار داریم حداقل در گام اول یارانه یک تا دو میلیون نفر حذف شود.

این نماینده مجلس با تاکید بر لزوم کمک رسانه‌ها به دولت برای حذف یارانه پر درآمدها تصریح کرد: ما باید این پول را خرج اشتغال جوانان و تقویت زیرساخت‌ها کنیم نه اینکه این پول صرف کسانی شود که تاثیری در چرخه زندگی آن‌ها ندارد.

نظر شما