شناسهٔ خبر: 90662 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

فروزنده:

عجله برای تصویب طرح استانی شدن انتخابات درست نبود

فروزنده سخنگوی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی گفت: تصویب طرح استانی شدن انتخابات در آخرین سال مجلس کار اشتباهی است و انتخابات مجلس تحت تأثیر این فضا قرار خواهد گرفت و عجله برای تصویب این طرح درست نبود و دراین صورت کار کارشناسی قربانی زمان و سرعت خواهد شد.

به گزارش نماینده لطف الله فروزنده سخنگوی جمعیت ایثارگران در رابطه با تصویب طرح استانی شدن انتخابات مجلس، اظهار کرد: استانی شدن انتخابات مسئله‌ای بود که در ادوار مختلف مجلس مطرح شده و هدف از تصویب این قانون افزایش کارآمدی مجلس است.

وی ادامه داد: دل نگرانی جدی که وجود دارد این است که مجلس بتواند بهتر در عرصه قانون‌گذاری و نظارت وارد شود و هم اکنون مردم با چالش‌هایی مواجه هستند، در این شرایط نمایندگان باید به مسائل ریز و درشت رسیدگی کنند واین روی عملکرد آنها اثر خواهد گذاشت.

فروزنده افزود: نماینده‌ای که بخواهد مسائل ریز مربوط به مردم را دنبال کند نمی‌تواند به بحث نظارت بر اجرای قانون اشراف مناسب داشته باشد و در این شرایط مشکلاتی بوجود می‌آورد.

سخنگوی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی تأکید کرد: وقتی که مردم از حوزه‌های کوچک رأی بیاورند، قانون مستحکم و حقیقی شکل خواهد گرفت اما واقعیت این است که ما یک نظام مردم سالاری دینی هستیم و فلسفه وجودی این نظام خدمت به مردم است.

وی تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی ما نیتشان خدمت به مردم است اما مجلس باید به این وظیفه نظارت داشته باشد.
 
فروزنده با بیان اینکه حل مشکلات مردم و رفاه آنها خواسته تمامی مسئولین است، افزود: برای تمامی دستگاه‌های اجرایی باید یک متولی وجود داشته باشد و زمانی که این متولی وجود نداشته باشد در مشارکت و رضایت مردمی تأثیر خواهد گذاشت.

وی ادامه داد: ما چالش‌های زیادی در مناطق مختلف انتخابی داریم و با این مسئله امیدواریم نیروهای جوان بتوانند حضور پیدا کنند و از محدودیت آنها برای شرکت در انتخابات جلوگیری شود.
 
وی خاطر نشان کرد: کلیت طرح می‌تواند خوب باشد اما باید جزئیات آن را نیز مورد توجه قرار داد.
 
فروزنده افزود: اگر هم اکنون در مجلس نماینده‌ای مسائل مردم را پیگیری نکند چه دستگاهی و چگونه باید آن را پیگیری کند و اگر مشکلات عمومی بوجود آمد چطور باید آن را حل کرد.
 
سخنگوی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی تأکید کرد: این طرح نقاط مثبت و منفی دارد و حال که این طرح تصویب شده است ضرورت دارد توجه ویژه‌‌ای به آن شود.

وی با توجه به ایراداتی که شورای نگهبان به این طرح گرفته است، ادامه داد: ضرورت دارد که ایرادات طرح استانی شدن انتخابات برطرف و این ایرادات رفع شود در غیر اینصورت اتفاق تازه‌ای رخ نداده است.

فروزنده افزود: اگر جوانب کار را در نظر نگیریم و یک قانون جامع و مانع نداشته باشیم اشکالات بیشتری را بوجود خواهیم آورد.
 
سخنگوی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با اشاره به سال آخر فعالیت مجلس نهم، تأکید کرد: اینکه در این شرایط این طرح در مجلس مطرح شده کار اشتباهی است و انتخابات مجلس تحت تأثیر این فضا قرار خواهد گرفت و عجله برای تصویب این طرح درست نبود و در این صورت کار کارشناسی قربانی زمان و سرعت خواهد شد.

وی ادامه داد: اگر نمایندگان درست این طرح را بررسی کنند و مراکز پژوهشی و نخبگان در آن شرکت داشته باشند این طرح باید پختگی لازم را خواهد داشت  و ضرورت دارد که این روند ادامه یابد و چالش‌های آن برطرف شود.

وی در پایان افزود: اگر این طرح پختگی لازم را نداشته باشد ضرورت دارد که دوباره روی آن کار کارشناسی انجام شود.

نظر شما