شناسهٔ خبر: 90646 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ

شهرام نیا به "نماینده" خبر داد:

تنها حدود ۱۵ درصد از دانشجویان امکان استفاده از بن نمایشگاه را دارند

شهرام نیا/2 قائم مقام و معاون اجرایی بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با اشاره به محدودیت اعتبار اختصاص یافته به بن های دانشجویی تصریح کرد: تنها حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد دانشجویان می توانند از این امکان استفاده کنند.

امیر مسعود شهرام نیا، قائم مقام و معاون اجرایی بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، در گفتگو با نماینده، با تأکید بر اینکه از روز گذشته تمامی دانشجویان تا زمانی که سهمیه هر دانشگاه به اتمام نرسیده امکان ثبت نام بن دانشجویی را دارند؛ اظهار داشت: ما نمی توانستیم معطل بمانیم، بنابراین دانشگاههایی که لیست اسامی دانشجویان خود را از قبل به ما داده بودند زودتر در سایت نمایشگاه قرار گرفتند لذا دانشجویان دانشگاه آزاد، غیرانتفاعی و پیام نور تا دیروز امکان ثبت نام بن دانشجویی نمایشگاه را نداشتند. البته سهمیه این دانشگاه ها محفوظ بود.

وی با اشاره به محدودیت ظرفیت هر دانشگاه برای دریافت بن نمایشگاه تصریح کرد: متاسفانه اعتبار بسیار محدودی را برای بن ها داریم. اعتباری که به این بخش تخصیص یافته است حداکثر حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار دانشجو را پوشش می دهد، بنابراین طبیعی است زمانی که حدود ۳ میلیون دانشجو داریم تنها حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد دانشجویان می توانند از این امکان استفاده کنند و با اینکه  کسانی هستند که تمایلی به دریافت بن ندارند، همواره حجم تقاضا بیشتر از عرضه بن بوده است.

شهرام نیا در ادامه تصریح کرد: از دانشگاهها خواسته بودیم که در اعتبار بن کارتها مشارکتی داشته باشند که متاسفانه این اعتبار محقق نشد و در حال حاضر تمام حجم اعتبار را وزارت ارشاد تامین می کند.

قائم مقام و معاون اجرایی بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با تأکید بر اینکه خوشبختانه نمایشگاه روال عادی اجرایی خود را طی می کند و در بخش بین الملل امسال شرایط خیلی خوبی داریم، خبر داد: غیر از این اعتبار، اعتبار خیلی خوبی را با مشارکت خود دانشگاه ها برای خرید کتاب های مورد نیاز کتابخانه دانشگاه ها قرار دادیم که خبر بسیار خوبی است. دانشگاه آزاد، دانشگاه علوم پزشکی و احتمالا وزارت علوم نیز به این طرح خواهند پیوست و اعتباراتی را تخصیص خواهند داد.

شهرام نیا در نهایت از تخصیص اعتبار ۵ میلیون دلاری وزارت ارشاد برای طرح تجهیز کتابخانه دانشگاه ها به کتابهای خارجی خبر داد.

لازم به یاد آوریست که بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از تاریخ ۱۶ تا ۲۶ اردیبهشت ماه ۱۳۹۴ در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

نظر شما