شناسهٔ خبر: 90595 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

اجلاس سران کشورهای آسیایی - آفریقایی آغاز شد

اجلاس سران کشورهای آسیایی - آفریقایی صبح چهارشنبه به وقت جاکارتا، با سخنرانی آقای روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.

به گزارش  نماینده به نقل از صدا و سیما، حجت الاسلام حسن روحانی سخنران نخستین روز جلسه سران کشورهای آسیایی - افریقایی است.

رهبران و مقام های بلندپایه بیش از ۱۰۰  کشور آسیایی و آفریقایی در کنار نمایندگان ۱۶ کشور ناظر و ۲۵ سازمان بین المللی برای شرکت در این مراسم دعوت شده اند.

"جوکو ویدودو" رییس جمهور اندونزی پیش از آغاز رسمی اجلاس، در سرسرای تالار ورودی محل برگزاری اجلاس از دکتر روحانی استقبال کرد.

اجلاس به طور رسمی پس از عکس یادگاری روسای دولت‌ها، هیات‌ها و روسای هیات‌های ناظر آغاز شد.

رئیس جمهور کشورمان با حضور در محل برگزاری اجلاس کشورهای آسیایی، آفریقایی مورد استقبال رئیس جمهور اندونزی قرار گرفت.

آقای روحانی که به دعوت رسمی رئیس جمهور اندونزی برای شرکت در این جلاس، شامگاه دیروز وارد جاکارتا شد ساعت ۱۱ به وقت محلی در اجلاس کشورهای اسیایی افریقایی سخنرانی خواهد کرد.

عصر امروز هم نشست سران کشورهای سازمان کنفرانس اسلامی شرکت کننده در این اجلاس به ریاست آقای روحانی در جاکارتا برگزار خواهد شد.

حمایت از تشکیل کشور مستقل فلسطینی و تاکید بر دستیابی به راهکار سیاسی برای حل بحران یمن بررسی موضاعات منطقه ای و بین المللی از مهمترین موضوعاتی است که در این نشست مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

نمایندگان و ۸۰ کشور آسیایی و آفریقایی از جمله سه پادشاه، ۱۰ رئیس جمهور و ۱۱ نخست وزیر به همراه نمایندگان ۲۰ نهاد بین المللی در این کنفرانس حضور دارند که هیات های شرکت کننده به تدریج در محل برگزاری اجلاس حضور می یابند.

نظر شما