شناسهٔ خبر: 90586 - سرویس چندرسانه‌ای
نسخه قابل چاپ

تصویری از درد و رنج مردم عراقی

زن عراقی از میان هزاران تصویری که در خبرگزاری ها و پایگاه های اینترنتی درباره بحران عراق منتشر می شود، گاهی تصاویری وجود دارد که گویای داستان رنج و اندوه فراوان مردم این سرزمین است.

به گزارش نماینده به نقل از العالم، در روزهای اخیر کاربران در شبکه های اجتماعی تصویری را منتشر کردند که هنوز منبع آن مشخص نشده است.
گفته می شود که این تصویر یک مادر عراقی است که صبح چهارشنبه گذشته همراه با آوارگان از منطقه "صوفیه رمادی" برای فرار از ستم "داعش" به سوی منطقه "الخالدیه" در شرق گریخت، و ۳ ساعت تمام در حالی که پسر معلولش را حمل می کرد، راه رفت.     
مادر با قامتی پولادین، ثابت قدم، با دستانی گرم، فطرت زیبا به گونه ای راه می رفت که گویی تمام عراق را بر پشتش دارد.
السفیر تأکید کرد که رسانه های عراق این تصویر را بدون اعلام منبع منتشر کردند.
تصویر مزبور نشان دهنده زنی بلند قد در مسیری شنی است که پسرش را در یک دست گرفته و دست دیگرش پر از وسایلی است که توانسته بود با خود بردارد.  
یکی از رسانه های عراق گزارش داد، این زن جلوتر از همه حرکت می کرد، از کسی کمک نخواست و بیش از ۲۰ کیلومتر را یک نفس پیمود.   

یک پایگاه خبری عراقی گزارش داد: این مادر در میان ۱۵۰ خانواده که از شهر رمادی واقع در استان (الانبار) گریختند حرکت کرد و پس از آنکه دریافت برخی نیروها مانع از ورود خودروها به الخالدیه می شوند؛ سوار خودرو نشد و ترجیح داد برای تضمین رسیدن، پیاده به راه خود ادامه دهد.
داستان های زیادی درباره این عکس گفته شده و هیچ عکاسی آن را به خود نسبت نداده است؛ هویت این زن نیز هنوز مشخص نیست و اینکه آیا دارای خانواده یا فامیل می باشد، یا اینکه آیا در مکانی امن بوده است.  
ممکن است این تصویر قبل از انتشار در "تویتر" از طریق برخی از کاربران عراقی توسط تلفن همراه گرفته شده باشد، اما هر چه هست جدید می باشد و نشان می دهد تاریخ آن ۱۵ آوریل ۲۰۱۵ است.
منابع مختلف درباره این مساله متفق هستند که این زن آواره بوده و پسرش را حمل می کرده است، این فرضیه بیش از همه به واقعیت شبیه است.  
به رغم تعدد داستان هایی که توسط فعالان پایگاه های ارتباط اجتماعی نقل شده، یک واقعیت آشکار می باشد و آن عزم، صبر و علاقه این مادر به زندگی به رغم تمام سختی ها ست.
این زن متوجه نشد که وقتی به دنبال راهی برای نجات پسر معلولش است، دوربین تصویرش را گرفته و این تصویر احساسات هزاران نفر را در پایگاه های ارتباط اجتماعی برانگیخت و آنان را به یاد مادران عراقی انداخت که سمبل رنج های این کشور هستند.

- See more at: http://fa.alalam.ir/news/۱۶۹۶۸۵۳#sthash.v۴OEUzzr.dpuf

نظر شما