شناسهٔ خبر: 90521 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

واکنش خادم به دعوای مدیریتی در پرسپولیس

امیررضا خادم نماینده تام الاختیار وزیر ورزش در امور واگذاری دو باشگاه پرسپولیس و استقلال در خصوص مشکلات ایجاد شده بین سیاسی و نژادفلاح گفت: به نظرم سیاسی نباید در این مقطع به باشگاه پرسپولیس می‌رفت.

به گزارش نماینده به نقل از مهر، امیررضا خادم در خصوص بحث های ایجاد شده بین سیاسی و نژادفلاح در روزهای اخیر، ضمن بیان مطلب فوق عنوان کرد: بعد از اتفاقاتی که برای حمیدرضا سیاسی رخ داده بود، ما در روزهای گذشته ۳-۲ جلسه با وی برگزار کردیم که خودش عنوان کرد علاقه‌مند به ادامه مدیریت نبوده و تصمیم بر این گرفته شد تا استعفا دهد.

وی افزود: نکته‌ای که وجود دارد این است از هیات مدیره باشگاه انتظاراتی داریم. در هیات مدیره افرادی پرسپولیسی و دارای تجربه بالا وجود دارند که کاملا شرایط را درک می‌کنند. بر اساس قانون وقتی صورت جلسه‌ای نوشته شده که در آن حمیدرضا سیاسی استعفا دهد، باید هیات مدیره آن را مورد بررسی قرار دهد. البته من این را نادیده نمی‌گیرم که این موضوع به پیشنهاد و ترکیب وزارت ورزش بوده ولی خود سیاسی هم گفته بود که علاقه‌مند به ادامه کار نیست.

نماینده تام الاختیار وزیر ورزش در امور واگذاری دو باشگاه پرسپولیس و استقلال که با با رادیو ورزش گفتگو می‌کرد، ادامه داد: نکته مهمی که وجود دارد این است هیات مدیره نسبت به عملکرد محمدحسین نژادفلاح منتقد و گله‌مند است چرا که او توجهی به هیات مدیره و افرادی که فعال هستند، ندارد که به نظر من این گله مندی کاملا وارد است، اما خود هیات مدیره می‌داند نژادفلاح را بعد از پیشنهاد ما به آنها مورد تایید قرار داده و حکم وی را صادر کردند.

وی در خصوص اینکه وضعیت مدیرعامل باشگاه پرسپولیس چه خواهد شد، تاکید کرد: هیات مدیره اگر می‌خواهد مدیرعاملی انتخاب کند، بهتر است با صراحت آن را اعلام کند و اگر هم می‌خواهد استعفای سیاسی را بپذیرد، باید زودتر تکلیف را روشن کند تا شرایط مشخص شود.

خادم در خصوص حضور سیاسی در باشگاه پرسپولیس و به وجود آمدن مشکلات اخیر، خاطرنشان کرد: به نظرم بهتر بود سیاسی به باشگاه نمی‌رفت ولی طبیعی است از نظر قانونی تا زمانی که هیات مدیره در خصوص استعفا یا عدم استعفای وی تصمیم نهایی را نگیرد، مدیرعامل می‌تواند به وظایف خود عمل کند. البته که این اتفاق دو شب پیش رخ داد که ما روز گذشته متوجه شدیم و به آن ورود کردیم.

وی افزود: در نظر داشته باشید ۸ روز دیگر مزایده سوم دو باشگاه استقلال و پرسپولیس انجام می‌گیرد و بر اساس اطلاعاتی که داریم، به نظر می‌رسد حداقل باشگاه پرسپولیس در این مزایده به فروش برسد و صاحب مالک خصوصی شود. اینکه در فاصله ۱۰ روز مانده به مزایده ما بخواهیم ورود کنیم یا اینکه چکشی عمل کرده و هیات مدیره را منحل کنیم، شرایط خوبی را ایجاد نخواهد کرد. بنابراین اعضای هیات مدیره باید با در نظر گرفتن شرایط تصمیم خوبی را اتخاذ کنند.

معاون وزیر ورزش و جوانان با انتقاد از برخی از پیشکسوتان باشگاه پرسپولیس، یادآور شد: در این چند روز برخی از کسانی که خود را عاشق پرسپولیس معرفی می‌کنند، خواسته یا ناخواسته حرف‌هایی را بر زبان آورده‌اند که شاید برخی اعضای هیات مدیره مجبور به واکنش در خصوص آن شده‌اند. من ۸-۷ ماه قبل بحث جدی در خصوص هیات مدیره این دو باشگاه داشتم و حالا فرض را بر این بگیریم که یکی از این دو باشگاه در مزایده واگذار نشود، بر اساس قانون یا باید منحل شود یا اینکه بار دیگر دنبال افرادی بگردیم تا هزینه‌ها را متقبل شوند. حالا در این بین اتفاقاتی مثل شرایطی که برای آقای سیاسی رخ داد یا مسائل دیگر نیز ممکن است رخ دهد.

وی ادامه داد: اگر ما در این مدت خطایی داشته‌ایم که از نظر برخی‌ها به هم ریختگی پرسپولیس را منجر شده است، در نظر داشته باشید تیم استقلال را هم ما بسته‌ایم. حالا شاید در این بین یکسری بگویند ما استقلالی بوده‌ایم، اما وقتی پرسپولیس نتوانسته نتایج لازم را کسب کند دیگر ما چه کار می‌توانستیم انجام دهیم.

خادم با اشاره به اظهارات ابتدای فصل علیرضا رحیمی، عنوان کرد: در ابتدای فصل تیمی بسته شد که به گفته مدیرعامل وقت پرسپولیس بهترین تیمی بوده که می شد در آن مقطع جمع کرد. باشگاه پرسپولیس در ابتدای فصل به لحاظ تمکن مالی جزو باشگاه‌هایی بوده که از ابتدا برای خرید بازیکن و عقد قرارداد ۱۴ میلیارد پول در حساب خود داشت اما وزارت ورزش نمی‌تواند دخالت کند که کدام بازیکن را بخرد و کدام را نخرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: تیم در اوایل فصل نتیجه نگرفت و همه به دنبال این بودند تقصیرها را گردن دیگری بیندازند تا جایی که برخی ها نتیجه نگرفتن تیم را به وزارت ورزش نیز ربط دادند.

نماینده تام الاختیار وزیر وزرش و جوانان به جلسه خود با وزیر ورزش اشاره کرد و گفت: بعد از ظهر امروز جلسه‌ای در خصوص واگذاری این دو باشگاه با وزیر ورزش خواهیم داشت. فقط این را بگویم اگر امسال ورود نمی‌کردیم، استقلال و پرسپولیس حتی شرایط شرکت در لیگ را به خاطر ده‌ها میلیارد بدهی نداشتند اما در شروع کار اول بدهی فصل گذشته بازیکنان و مربیان پرداخت شد و پس از آن بخشی از قرارداد خود را دریافت کردند. متاسفانه بعد از مناظره‌ای که بنده در یکی از شبکه‌های تلویزیونی داشتم، تیر انتقادات به سمت بسیار زیاد شده است، چون برخی‌ها حرفی برای گفتن نداشتند.

نظر شما